РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ ДОСВІДУ США

Тetyana Horokhivska

Анотація


У статті розглянуто тенденції розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів вищої школи у контексті досвіду США. Окрему увагу приділено аналізу науково-педагогічної літератури, присвяченої проблемі розвитку професійно-педагогічної компетентності педагогічних працівників США. Наголошено, що професійно-педагогічна компетентність займає найважливіше місце серед основних компетентностей викладачів вищої школи, оскільки безпосередньо пов’язана з виконанням професійних обов’язків. Виявлено особливості професійного розвитку викладачів американських вищих навчальних закладів, серед яких визначальне місце займає система підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Визначено нормативну основу, проаналізовано бази, різноманітні форми і програми підвищення кваліфікації й удосконалення професійно-педагогічної компетентності викладачів вищої школи у США.

Ключові слова: професійно-педагогічна компетентність, викладач вищої школи, професійний розвиток, система підвищення кваліфікації, США.


Посилання


Avsheniuk, N.M., Diachenko, L.M., Kovtun, K.V., Marusynets, M.M., Ohienko, O.I., Sulyma, O.V., Postryhach, N.O. (2017). Zarubizhnyi dosvid profeciinoi pidhotovky pedahohiv.: analitychni materialy [Foreign experience of professional training of teachers:analytical materials], DKS Tsentr, Kyiv, Ukraine, 83 p.

Zvarych, I.M. (2011). “Theoretical and practical researches of the problem of pedagogical competence in the scientific-pedagogical literature of the USA”, Pedahohika i psykholohiia. Visnyk APN Ukrainy, no. 2 (71), pp. 98-104

Avsheniuk, N.M., Desiatov, T.M., Diachenko, L.M., Postryhach, N.O., Pukhovska, L.P., Sulyma O.V. (2014). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky pedahohiv u zarubizhnykh krainakh: teoriia ta praktyka [Competency approach to teachers training in foreign countries: theory and practice], monograph, Imeks-LTD, Kirovohrad, Ukraine, 280 p.

Nisimchuk, A.S., Padalka, O.S., Shpak, O.T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii [Modern pedagogical technologies], tutorial, Prosvita, Kyiv, Ukraine, 368 p.

Prykhodkina, N. (2013) “Features of professional and pedagogical training of lecturers in the USA in system of training”, Nova pedahohichna dumka, no. 3, pp. 115-118.

Stoika, O.Ya. (2013). “Some peculiarities of the development of the system of higher education in the USA and professional training of specialists”, Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, no. 27, pp. 199-201.

Carnevale, A.P. (1989). The Learning Enterprise. – Training and Development Journal – February.

Eble, K. E. (1986). Improving Undergraduate Education Through Faculty Development. – In W.J. McKeachie (Ed.). – San Francisco : Jossey-Bass.

Eraut, A.M. (1995). Developing professional knowledge. New paradigms and practices in Professional development. – New York: Teachers College Press.

Eraut, M. (1994). Development Professional Knowledge and Competence. – London: Falmer Press.

Knowles, Malcolm S. (1998). The Adult Learner: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development (Managing Cultural Differences). – In Hoton, Elwood F., Swanson, Richard A. (Eds.), Houston, TX: Gulf Publishing Company.

Seldin, P. (1993). Successful Uses of Teaching Portfolios. – Bolton M.A.: Anker.

Spencer, L.M. (1993). Competence at Work: Models for Superior Performance. – In S.M. Spencer (Ed.). – New York: John Wiley & Sons, NY.

Weinstein C.E. (1996). The teaching of learning strategies. – In M.C. Wittrock, R.E. Mayer. (Eds.) Handbook of research on teaching. – New York: Macmillan.


Повний текст: PDF
18 :: 14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Зазначення Авторства 3.0 Неадаптована