УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЧНА РИТОРИЧНА ШКОЛА

Lidiia Tkachenko

Анотація


У статті йдеться про становлення та розвиток в Україні академічної риторичної школи, що трансформувала кращі надбання викладання гуманітарних дисциплін з братських шкіл та колегіумів. Перші українські університети напрацювали автентичну парадигму передачі знань, яка вирізнялася не лише ґрунтовними знаннями викладачів-лекторів, а й спиралася на традиційні для нашої освітньої системи принципи: народність, доступність, природовідповідність тощо. У статті доведено, що академічні ритори використовували власний досвід побудови навчальних курсів, прагнули до запровадження діалогічних методів навчання, активно аналізували зарубіжний досвід, але передавали знання з опорою на ментальність українського студентства. Зазначено, що значний внесок в розвиток риторики як навчального предмета внесла університетська освіта. Вивчення історії становлення академічного красномовства доводить, що українські викладачі-ритори створили непересічну систему взаємодії викладач – студент, що передбачає паритетні конструктивні взаємини у навчальному процесі.

Ключові слова: риторика, університет, освіта, система, підручники, методика.


Посилання


Zelenetskiy K.P. Issledovaniye o ritorike. M.: Znaniye, 1991. 63 s.

Rizhskiy I.S. Vvedeniye v krug slovesnosti. KH., 1806. 108 s.

Tkachenko L. P. Rytoryka v systemi profesiynoho navchannya: istoriya stanovlennya navchalnoyi dystsypliny. Monohrafiya. KH. : Vydavets Rozhko S. H. 2016. 428 s.


Повний текст: PDF
18 :: 14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Зазначення Авторства 3.0 Неадаптована