ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ В УКРАЇНІ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Nadiya Ashytok

Анотація


У статті проведено аналіз сучасного стану інклюзивної освіти в Україні. Встановлено низку чинників, що перешкоджають впровадженню та розвитку інклюзивної освіти. Відзначено комплекс взаємопов’язаних економічних та організаційних важелів, здатних сприяти вирішенню деяких проблем інклюзивної освіти. Розглянуто аргументи “за” і “проти” інклюзивної освіти та її можливості у процесі гуманізації суспільства. Аналізуються необхідні умови для забезпечення ефективності допомоги дітям з проблемами в розвитку.

Ключові слова: інклюзія, інклюзивна освіта, діти з особливостями психофізичного розвитку, інтеграція, реформування освіти, нозології.


Посилання


Аріщенко А. С. Стан розробленості проблеми інклюзивного навчання в Україні та США. – Режим доступу: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Admin/%2%D1%8B/ Downloads/Pfto_2016_47_9.pdf

Ашиток Н. І. Модернізація освіти для осіб з особливостями психофізичного розвитку // Науковий журнал: Освітній простір України. – Вип. 12. – 2018. – С. 203 – 208.

Банч Г. О. Поддержка учеников с нарушением интеллекта в условиях обычного класса. – М.: ООО “МБА”, 2008. – 64 с.

Величко Д. В., Голумбевська С. В. Соціальна інклюзія в освіті. – Режим доступу: http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=1415

Заярнюк О. В. Інклюзивна освіта в Україні: проблеми та шляхи їх вирішення. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/bitstream/123456789/3705/1/Inkliuzyvna%20osvita% 20_44.pdf

Інклюзивна освіта: стан і перспективи розвитку в Україні. – К.: ФОП Придатченко П. М., 2007. – 180 с.

Інклюзивне навчання в Україні: як діятиме і що вже зроблено. – Режим доступу: http://ogo.ua/articles/view/2017-05-13/86565.html

Инклюзивное образование: методология, практика, технология. – М.: МГППУ, 2011. – 244 с.

Инклюзивное образование Норвегии и Украины: сравниваем системы. – Режим доступу: http://forshmag.me/2017/05/17/inklyuzivnoe-obrazovanie-norvegii-i-ukrainy-sravnivaem-sistemy

Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи. – К.: Самміт-Книга, 2009. – 272 с.

Рассказова О. І. Розвиток соціальності учнів в умовах інклюзивної освіти: теорія та технологія. – Xарків: ФОП Шейніна О. В, 2012. – 468 с.

Софій Н. З. Концептуальні аспекти інклюзивної освіти. // Інклюзивна школа: особливості організації та управління, 2007. – 128 с.

Статистичні дані. 2018. Взято з https://mon.gov.ua/ua/statistichni-dani

Шевцов А. Г. Освітні основи реабілітології. – К. : МП Леся, 2009. – 484 с.


Повний текст: PDF
18 :: 15

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Зазначення Авторства 3.0 Неадаптована