ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Iryna Kashubiak

Анотація


У статті розглянуто питання актуальності впровадження технології розвитку критичного мислення в освітній процес початкової школи. Висвітлено особливості розвитку критичного мислення в учнів початкової школи під час вивчення математики. Розкрито зміст технології, визначено одну з умов успішного розвитку критичного мислення в учнів початкової школи, зокрема, застосування триетапної структури уроку. Охарактеризовано завдання кожного етапу уроку, укладено перелік методів і прийомів, які, на думку автора, будуть ефективними для застосування на кожному з визначених етапів уроку. У статті наведено приклади застосування методів та прийомів технології розвитку критичного мислення на уроках математики, описано мету кожного методу, послідовні дії вчителя та учнів, окреслено очікувані результати навчання після застосу­вання певного методу чи прийому. Запропоновано застосування методів “Кластер”, “Дерево передбачень” та “Діаграма Венна” на уроках математики у 3 та 4 класах.

Ключові слова: критичне мислення, технологія розвитку критичного мислення, “Кластер”, “Дерево передбачень”, “Діаграма Венна”.


Посилання


Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н. П. Наволокова. Харків: Вид. група “Основа”, 2012. 176 с.

Навчальні програми. 3 клас: методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. Харків: Вид-во “Ранок”, 2016. 192 с.

Навчальні програми. 4 клас: методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. Харків: Вид-во “Ранок”, 2016. 176 с.

Путівник з розвитку критичного мислення в учнів початкової школи: методичний посібник для вчителів / О. І. Пометун, І. М. Сущенко. – Київ, 2018. 96 с.

Технології розвитку критичного мислення учнів / А. Кроуфорд, В. Саул, С. Метьюз, Д. Макінстер; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. Київ: Вид-во “Плеяди”, 2006. 220 с.

Типові освітні програми для закл. загальної середньої освіти: 1-2 класи. Київ: ТД “ОСВІТА-ЦЕНТР+”, 2018. 240 с.

Тягло О. В. Критичне мислення: Навчальний посібник. Харків: Вид. група “Основа”, 2008. 192 с.


Повний текст: PDF
18 :: 15

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Зазначення Авторства 3.0 Неадаптована