СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ САМОРЕГУЛЯЦІЇ ПІДЛІТКІВ

Array

Автор(и)

  • Любомира Пілецька кафедра соціальної психології та психології розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
  • Юлія Когут

DOI:

https://doi.org/10.15330/vpufpn.22.87-91

Ключові слова:

підлітковий вік, саморегуляція, самооцінка, локус контролю, “Я-концепція”

Анотація

У статті проаналізовано соціально-психологічні особливості саморегуляції підлітків. Ви­зна­чено, що саморегуляція підлітків формується під впливом соціально-психологічних чинників, які здатні перетворитися в регулювальні способи поведінки, внаслідок чого з’являються різні психологічні новоутворення, підвищується або знижується рівень особистісної системи, змінюється режим її функціонування. Зроблена спроба пояснити регуляцію поведінки підлітків через побудову структурно-функціональної моделі, яка включає: самооцінку, рівень домагань, життєві цілі і цінності, локус контролю, мотивацію досягнення. Таким чином, процес саморегуляції відображається як цілісна, інформаційно відкрита система, котра постійно зазнає як зовнішнього, так і внутрішнього впливу. 

Біографії авторів

Любомира Пілецька, кафедра соціальної психології та психології розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

доктор психологічних наук, професор кафедри соціальної психології та психології розвитку Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Юлія Когут

магістр психології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-19

Номер

Розділ

Статті