ДРАКОН УСПЕНСЬКОГО СОБОРУ В ГАЛИЧІ З ПОЛЬСЬКОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Анета ҐОЛЕМБЙОВСЬКА-ТОБІАШ
  • Даріуш ДОМБРОВСЬКИЙ

Ключові слова:

дракон, романське мистецтво, кам’яні оздоблювальні деталі, зооморфічний мотив, Галич, Рюриковичі.
Опубліковано онлайн: 2019-11-19

Анотація

Цікавою пам’яткою середньовічного каменярства вважається рельєф дракона, що дихає вогнем, який наразі зберігається в Успенській церкві Крилоса. Стиль виготовлення істоти збігається, крім іншого, з кількома романськими пам’ятками скульптурного мистецтва Польщі. Мотив цієї мітичної істоти використовується в художній композиції на світанку людської історії. Символіка дракона містила як позитивний, так і пейоративний потенціал, залежно від часу й культурного контексту, в якому він поставав. Автори статті, спираючись на порівняльний аналіз стилю об’єкта, історичних джерел, епіграфічних пам’яток та збережених форм і прикрас архітектурних деталей з неіснуючого собору Богородиці в Галичі, пропонують датувати зображення образу дракона третьою чвертю XII ст. Йдеться також про приклад однієї з небагатьох пам’яток, що демонструє західноєвропейські романські скульптурні традиції у Східній Європі.

Як цитувати
ҐОЛЕМБЙОВСЬКА-ТОБІАШ, А., & ДОМБРОВСЬКИЙ, Д. (2019). ДРАКОН УСПЕНСЬКОГО СОБОРУ В ГАЛИЧІ З ПОЛЬСЬКОЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ПЕРСПЕКТИВИ. Галич. Збірник наукових праць, 4, 27–63. вилучено із https://journals.pnu.edu.ua/index.php/hal_swc/article/view/7774

Схожі статті

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.