Підвищення ефективності вивчення іноземної мови за допомогою предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL)
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnuphil.10.38-46Ключові слова:
предметно-мовне інтегроване навчання, CLIL, вивчення іноземної мови, знання іноземної мови, комунікативна компетентність, інтеграція, початкова освіта, середня освіта, вища освітаАнотація
У статті представлено комплексне дослідження предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL), висвітлюючи його ключові принципи, численні переваги й практичні стратегії впровадження. Подвійний фокус CLIL методики як на зміст предмету, так і на вивчення мови є наріжним каменем його трансформаційного потенціалу, пропонуючи унікальний підхід до вивчення іноземної мови. У статті розглянуто теоретичні основи CLIL, підкреслюючи його роль у сприянні когнітивним перевагам і позитивним мовним результатам. З опертям на результати успішно імплементованих програм CLIL, у статті підкреслено відчутні наслідки інтеграції вивчення мови зі змістом предмету, сприяючи підвищенню лінгвістичної компетентності учнів. Висновки навчальних закладів, які імплементували CLIL, описують реальну ситуацію, презентуючи відгуки викладачів, студентів і адміністрації. У статті розглянуто поширені проблеми й неправильні уявлення щодо CLIL, пояснюючи, як цю методологію можна адаптувати до різних навчальних контекстів. Окреслено практичне застосування для викладачів, пропонуючи цінну інформацію про безпроблемне впровадження CLIL в класи іноземних мов. У статті також досліджено майбутні перспективи й нові тенденції в методології CLIL, розглядаючи її потенційний вплив на майбутній контекст вивчення іноземних мов. Стаття сприяє подальшому дослідженню й впровадженню CLIL як динамічного й ефективного освітнього підходу. Заглиблюючись у глибини теоретичних основ CLIL, демонструючи його практичні успіхи й уявляючи його майбутню траєкторію, автори статті прагнуть надихнути викладачів сприймати CLIL як трансформаційну силу.