ПЕДАГОГІЧНІ ОБРІЇ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА
DOI:
https://doi.org/10.15330/ukrst.18.54-97Анотація
У статті йдеться про перші фази громадської активності Михайла Драгоманова, пов’язані з учителюванням у недільній школі й теоретично-педагогічними
обґрунтуваннями на сторінках столичних часописів потреби запровадження
української мови в початковій освіті. Саме ці аспекти духовно-практичної діяльності нібито зблизили його з українофілами. Проблема осмислюється в контексті суспільно-політичної тактики вченого та його світоглядно-ідеологічних
пріоритетів. Увагу акцентовано на особливостях дієзи та її кінцевих цілях. Залучення рідного слова в педагогічну практику, як і студіювання народних елементів
загалом, мали стати в Драгоманівській системі засобом утвердження російської
ідентичності й одним із напрямків русифікації української суспільності.