ВЗАЄМОДІЯ УКРАЇНИ З МІЖНАРОДНИМИ ВАЛЮТНО-ФІНАНСОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.18.168-186Ключові слова:
фінансова допомога, співробітництво, МФО, кредити, боргове навантаження, МВФ, Світовий банк, ЄБРР, міжнародне кредитуванняАнотація
Статтю присвячено дослідженню співробітництва України з міжнародними фінансовими організаціями, аналізу позитивних та негативних аспектів співпраці та визначенню конкретних важелів підвищення ефективності залучених кредитних ресурсів міжнародних валютно-фінансових організацій в національну економіку, особливу увагу приділено аналізу діяльності таким організаціям: Міжнародний валютний фонд, Світовий банк, Міжнародний банк реконструкції та розвитку та Європейський банк реконструкції та розвитку. На шляху інтеграції у світовий економічний простір Україна налаштовує співробітництво з різними міжнародними організаціями, у тому числі фінансовими. Валютно-фінансові організації відіграють важливу роль як у регулюванні світової економіки, так і в економічному розвитку окремих країн світу, а саме їхньому фінансуванні. Внаслідок цього питання відносин України з міжнародними фінансовими організаціями є актуальним, а його дослідження становлять значний науковий інтерес. В процесі дослідження використано наступні методи: системний та структурно-функціональний - для з`ясування сутності та складових МВФО; класифікації - при дослідженні видів організацій за різними ознаками; аналізу та синтезу - для з`ясування місця та ролі ключових міжнародних організацій у структурі МВФО; порівняльний - при проведенні порівняльного аналізу діяльності Міжнародного валютного фонду, Групи Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку; емпіричний - при дослідженні практики та результатів діяльності організацій в Україні; графічний - з метою наочного відображення отриманих результатів аналітики. Міжнародні фінансові організації значно впливають на покращення економічного становища України, взаємодія України з міжнародними валютно-фінансовими організаціями сприяє підвищенню макроекономічних показників стабілізації, створенню конкурентоспроможного ринкового середовища, стабілізації національної валюти, посиленню інвестиційного процесу, розвитку приватного сектору підприємства. Обґрунтовано, що міжнародні валютно-фінансові організації відіграють ключову роль у регулюванні світової фінансової системи та кредитування соціально-економічного розвитку країн світу. Проаналізовано інвестиційно-кредитну діяльність МВФО в Україні. Досліджено структуру та динаміку фінансування проєктів міжнародних валютно-фінансових організацій в Україні. Практична значущість одержаних результатів полягає в тому, що запропоновані в статті напрями оптимізації відносин України та міжнародних валютно-фінансових організацій рекомендується використовувати для написання звітів та інших наукових публікацій в розрізі питань співробітництва України з МФО та її подальших перспектив.
Посилання
2. “ІMF Stаff dіscussіng note – Corruptіon: costs аnd mіtіgаtіong strаtegіes.”Іmf, www.іmf.org/externаl/pubs/ft/sdn/2016/sdn1605.pdf. Accessed 5 Nov.2020.
3. “The Ministry of Finance called the conditions under which Ukraine took an IMF loan.” News.finance, https://news.finance.ua/ru/news/-/471782/minfin-nazval-usloviya-na-kotoryh-ukraina-vzyala-kredit-mvf. Accessed 12 Nov.2020.
4. “Ukraine gave the IMF 65 million dollars for unreceived tranches, - NBU.” Sud, sud.ua/ru/news/publication/196894-ukraina-otdala-mvf-65-mln-dollarov-za-nepoluchennye-transhi-nbu. Accessed 12 Nov.2020.
5. “Over the past 6 years, Ukraine has paid the IMF more than $ 65 million for unreceived tranches – NBU.” Epravda, www.epravda.com.ua/news/2021/03/23/672228/.
6. “Information on Ukraine's cooperation with the World Bank.” Official Website of the Ministry of Finance of Ukraine, www.mіnfіn.gov.uа/control/uk/publіsh/аrtіcle?аrt_іd=294420&cаt_іd=48396. Accessed 15 Nov.2020 .
7. Marushchak, V. “Features of the latest trends in scientific technological development in the system of anti-crisis measures in Ukraine.”Research of International Economics: Collection of Scientific Papers, 2017.
8. “The IMF expects Ukraine's state budget deficit to grow to 20.8% of GDP in 2022 and return below 10% by 2027”. Interfax, ua.interfax.com.ua/news/economic/825718.html. Accessed 12 Nov.2020.
9. “The IMF has downgraded the outlook for the global economy. Ukraine will lose up to 35% of GDP this year.” Ukrinform, www.ukrinform.ua/rubric-economy/3461713-mvf-pogirsiv-prognoz-dla-globalnoi-ekonomiki-ukraina-vtratit-cogoric-do-35-vvp.html. Accessed 12 Nov.2020.
10. Official site of the Ministry of Finance of Ukraine, https://www.mof.gov.ua/uk/mvf. Accessed 12 Nov.2020.
11. Official site of the World Bank, seаrch.worldbаnk.org/projects?qterm=Ukrаіne+loаns+&projnаme=&іd=#.
Accessed 15 Nov. 2021.
12. About the State budget for 2012. Law of Ukraine. The Verkhovna Rada of Ukraine, zаkon.rаdа.gov.uа/lаws. Accessed 15 Nov. 2021.
13. About the State budget for 2013. Law of Ukraine. The Verkhovna Rada of Ukraine,
zаkon.rаdа.gov.uа/lаws. Accessed 15 Nov.2020 .
14. “Cooperation with international financial organizations.” Government portal, www.kmu.gov.uа/control/uk/publіsh/аrtіcle?аrt_іd=244829807&cаt_іd=244828922. Accessed 30 Oct. 2021.
15. Regarding the improvement of Ukraine's work with the IMF - IBRD. Analytical note. National Institute for Strategic Studies under the President of Ukraine, www.nіss.gov.uа/аrtіcles/1601/ . Accessed 12 Nov.2021.
16. “How inflation has changed in Ukraine.” Slovoidilo, www.slovoidilo.ua/2021/08/12/infografika/ekonomika/yak-zminyuvavsya-riven-inflyacziyi-ukrayini. Accessed 12 Nov.2021.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).