Від редакторів
Анотація
“Дитяча література: інтердисциплінарний дискурс” - науковий журнал, який покликаний стати платформою для міждисциплінарного наукового діалогу між науковцями, які досліджують літературу для дітей як художньо-естетичний і соціокультурний феномен та дитячу книгу як продукт видавничої діяльності, аналізують їх роль у формуванні читацької культури особистості й суспільства.
Перший випуск наукового видання формують статті, підготовлені на основі доповідей учасників І Міжнародної мультидисциплінарної конференції «Дитинство. Література. Культура. Освіта», проведеної 5-7 жовтня у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника.
Наталія Марченко пропонує концептуальне бачення літератури для дітей та юнацтва незалежної України (1991 – 2023 рр.) з соціокультурного погляду. Її періодизація ґрунтується на врахуванні багатьох чинників. Характеристика кожного періоду охоплює аналіз книговидавничого ринку, періодики, творчості знакових митців, тенденцій розвитку критико-літературознавчого й книгознавчого наукового дискурсів, форм промоції та дистрибуції книжки для дітей, окреслення моделі формування літературного канону. Це дійсно та основа, на якій можна вибудувати системне дослідження сучасної дитячої літератури з урахуванням міждисциплінарних перспектив.
Особливості художнього зображення дитинства під час війни та миру у творах румунських письменників Пола Гоми та Лучіана Блага розкриває Мeдeліна Деакону. Тетяна Качак і Тетяна Близнюк зосереджують увагу на репрезентації дитячого травматичного досвіду війни, “озвучення” його на різних рівнях твору в романі “Викрадене дитя” канадської письменниці Марші Форчук Скрипух. Віталіна Кизилова висвітлює динаміку новітньої української пригодницької прози для юних, а Галина Корицька та Олена Нюкало досліджують образ малої Батьківщини через художні концепти оповідок Галини Гузовської-Корицької.
Проблемам і перспективним напрямам створення дитячих видань та підготовки фахівців видавничої сфери присвячена стаття Марини Женченко та Ярослави Приходи. Аспекти редакторської роботи в умовах кросмедійного виробництва аналізує Олена Герасимова. Про ефективність соціальної мережі TikTok як інструмента у системі освіти підлітків, особливості їх уподобань та сприйняття інформації розмірковує Олександра Ковальова.
Задля об’єднання різних наукових питань, формулювання ідей, цілісного аналізу проблем, результатів і презентації нових теоретичних і методологічних перспектив у студіях дитинства, літератури для дітей та юнацтва й дитячої книжки запрошуємо до співпраці науковців, бібліотекарів, освітян. Публікуємо теоретичні, дослідницькі, оглядові, проблемні та оригінальні статті українською та англійською мовами. Сподіваємося, що наш журнал стане важливим ресурсом для всіх, хто цікавиться дитячою літературою, і сприятиме подальшому розвитку цієї важливої наукової галузі.