“Маленький принц” як філософська драма :когнітивно – дискурсологічний аспект
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnuphil.11.96-107Ключові слова:
дискурс, комунікація, картина світу, текст, Маленький принцАнотація
Стаття присвячена проблемі інтерпретації твору Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”. Пропонується нове тлумачення у сучасному філософсько-дискурсологічному ключі. Виклики сьогодення дають змогу переосмислити образ і глибоке семіотичне наповнення, яким він наділений. Інтерпретація філософського задуму автора не обмежується сухими констатаціями, що це філософська казка. Здійснена спроба вивести твір з його базовими посиланнями на вищий рівень верифікацій та узагальнень. Невеликий за обсягом твір містить семіотичну глибину з її варіативністю та смисловою калсидокопічністю.
Маленький принц розглядається як цілісний образ – у епіцентрі полотна, яке доповнене іншими персонажами. Усі загалом формують єдине і багатогранне тло людської дійсності. Нове прочитання зумовлюється проблемами людства на поч. ХХІ ст., дискурсологією, комунікативними технологіями, питаннями глобалізації, а також тенденціями щодо поширення депресивних настроїв у сучасному світі, на європейському континенті зокрема.




