ЕЛЕКТРОННІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ОНЛАЙН ТА ОФЛАЙН НАВЧАННЯ
Ключові слова:
електронні освітні ресурси, формування цифрової компетентності, молодші школярі, Нова українська школа, вчителі початкових класівАнотація
Сьогодні світ перебуває у процесі швидкої інформатизації та діджиталізації суспільства у всіх його сферах. Спосіб і темп життя сучасної людини не схожий на життя попередніх поколінь. Поширення хвороби коронавірусу COVID-19 зумовило необхідність прийняття та адаптації до нових умов праці та навчання для освітян із різних країн. Навчальні заклади у всьому світі реагують на численні обмеження та правила карантину з переходом
на дистанційне навчання. Криза вже спричинила бум на дистанційну освіту і змусила педагогів бути готовими до вирішення цієї нетипової ситуації. Найпотужніше джерело інформації сьогодні - цифрові технології, або як їх ще називають - цифрові засоби навчання, що передбачають компетентне використання найновіших гаджетів. Звичайно, глобальні зміни у суспільному житті не можуть відбуватися без змін в освітньому просторі, тому наша система освіти упевнено слідує за досвідом передових європейських країн та впроваджує багато програм із метою формування та розвитку цифрової компетентності особистості, починаючи з початкової ланки освіти. Безумовно, українська освіта, що переймається досвідом Нової української школи, передбачає широке використання інформаційно-комунікаційних технологій кожним педагогом у власній професійній педагогічній діяльності, що є важливим способом оновлення та інформатизації змісту освіти в різних навчальних закладах країни. Цей процес неможливий без систематичного використання електронних освітніх ресурсів під час навчання, оскільки вони створюють модернізований зміст навчального простору, забезпечують рівний доступ до освітніх онлайн-матеріалів для кожного учасника навчального процесу незалежно від місцезнаходження, віку чи інших аспектів і сприяють формуванню цифрової компетентності учнів.