ПОСТАТЬ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА КРІЗЬ ПРИЗМУ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ БІОГРАФІСТИКИ

Автор(и)

  • Галина Білавич доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Оксана Блавт доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (м. Львів, Україна)
  • Ірина Дідух кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.37-41

Ключові слова:

педагогічна біографістика, Василь Стефаник, життя, творчість, гімназія, університет, навчання

Анотація

14 травня 2021 року виповнилося 150 років з дня народження Василя Стефаника – класика української літератури, громадсько-політичного діяча, однієї зі знакових постатей культурного й соціально-політичного життя України. Низка тематичних заходів відбулася в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника, що засвідчує про великий інтерес науковців, літературознавців, педагогів, громадськості України та світу до постаті В. Стефаника.
Мета статті – проаналізувати життєдіяльність і творчий спадок Василя Стефаника крізь призму української педагогічної біографістики. Педагогічна біографістика – маловивчений і новий в українській науці напрям. Один із аспектів вивчення педагогічної біографістики є аналіз освітнього середовища письменника, яке спричинилося до
формування його як особистості. У статті стисло проаналізовано життя і діяльність, творчу спадщину В. Стефаника крізь призму педагогічної біографістики, подано характеристику освітнього середовища, яке оточувало В. Стефаника впродовж понад двадцять років та формувало його як літератора, громадсько-просвітницького діяча.У його життєвому шляху автори чітко простежують певні етапи, пов’язані зі здобуттям освіти: початкова освіта, яку дістав хлопець у Русові (трикласна народна школа (1878–1880)) та в Снятині (виділова, тобто вища початкова школа) (1880–1883)); гімназійна освіта (Коломийська державна гімназія (1883–1890), Дрогобицька державна гімназія іменіФранца Йосифа I (1891–1892)); університетські студії (медичний факультет Ягеллонського університету (1892–1900));
та самоосвіта, яка тривала впродовж усього життя. 1900 р. В. Стефаник залишає Ягеллонський університет і цілком
оформлюється як письменник, просвітник, громадський діяч. Зроблено висновок про вплив освітнього середовища на
формування В. Стефаника.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Білавич, Г. ., Блавт, О. ., & Дідух, І. . (2021). ПОСТАТЬ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА КРІЗЬ ПРИЗМУ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ БІОГРАФІСТИКИ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 37–41. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.37-41

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ