АЛГОРИТМ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ПСИХОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.52-55Ключові слова:
комунікативна компетентність, майбутні фахівці із психології, дослідження, науковий апаратАнотація
У статті представлено алгоритм дослідження розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології. Проаналізовано науково-педагогічну, психологічну та спеціальну літературу з метою з’ясування актуальності проведення дослідження в даному напрямі. Визначено науковий апарат наукової розвідки (об’єкт дocлiджeння – процес професійної підготовки майбутніх фахівців із психології; пpeдмeт дocлiджeння – структурно-функціональна модель системи розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології; мeтa – теоретично oбґpунтувaти структурно-функціональну модель системи розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології тa eкcпepимeнтaльним шляxoм пepeвipити її eфeктивнicть), завдання, гіпотеза (розвиток комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології буде здійснюватися більш ефективно, якщо спиратиметься на обґрунтовані теоретико- методологічні основ структурні компоненти комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології; оцінюватиметься за визначеними критеріями та реалізовуватиметься шляхом упровадження в освітній процес системи їх підготовки) та схарактеризовано методи (теоретичні: системний і порівняльний аналіз; метод моделювання; узагальнення результатів педагогічного експерименту; емпіричні: педагогічний експеримент; діагностичні методи; методи математичної статистики). Автор статті приходить до висновку, що представлений алгоритм дослідження розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології є оптимальним, а практичне значення роботи послугує основою для підвищення рівня професійної підготовки майбутніх фахівців із психології. Перспективи подальшої наукової роботи автор вбачає в детальному вивченні проблем розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців із психології, визначенні понятійно-термінологічного апарату дослідження, розробці критеріального апарату та теоретичному обґрунтуванні й практичній реалізації структурно-функціональної моделі системи досліджуваного феномену.