Функціонування мовних ідеологій доменів «сім’я» і «шкільна освіта» та вибір української мови як мови першої: приклад українсько-польського погранич
DOI:
https://doi.org/10.15330/jpnuphil.11.116-123Ключові слова:
мовна ідентичність, диференціація поколінь, домени, українсько-польське пограниччя, польська мова, українська моваАнотація
У статті проаналізовано функціонування мовних ідеологій в Івано-Франківську (давній Станіслав) - місті, яке географічно належить до українсько-польського прикордоння. Мета статті - описати вплив функціонування мовних ідеологій у сферах «сім'я» та «шкільна освіта» на вибір української мови як першої в Івано-Франківську (колишній Станіслав), місті, яке географічно належить до українсько-польського прикордоння. Індивідуальні рішення та дії користувачів мови всіх поколінь в Івано-Франківську можуть призвести до потужних змін у «мовному менеджменті» - ситуації з вибором української мови замість польської у повсякденному житті. На цей вибір впливають лише 2 сфери - мова сім'ї та мова школи. Використані методи – метод мовної біографії та анкетування. Проаналізовано вплив мовних ідеологій на вибір мови залежно від суспільно-політичних подій.




