НАПРЯМИ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ-ФІЛОЛОГІВ (початок ХХI ст.)

Автор(и)

  • Наталя Султанова доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і психології, Миколаївський національний університет імені В.О. Сухомлинського (м. Миколаїв, Україна)
  • Марія Корнієнко аспірантка, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського (м. Миколаїв, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.69-72

Ключові слова:

стандартизація освіти, програмове забезпечення, трансформаційні зміни, європейська інтеграція, зміст освіти, результати освітньої діяльності, ціннісна орієнтація, компетентнісний характер

Анотація

Мета статті — розкрити основні напрями трансформації програмового забезпечення іншомовної підготовки магістрів-філологів у вітчизняних закладах вищої освіти на початку ХХІ століття. Актуальність проблеми зумовлюється трансформаційними змінами освітньо-професійних програм, відповідно до національних інтересів та освітніх потреб у контексті Європейського освітнього простору. У статті висвітлено основні проблеми й перспективи розвитку магістерської освіти в Україні загалом та іншомовної підготовки магістрів-філологів зокрема. Описано конструктивні ідеї вчених стосовно розробки освітніх професійних програм магістерського рівня різного профілю. Ідеться передусім про: а) інноваційну спрямованість підготовки фахівців; б) науково-дослідницький складник освітніх і навчальних програм; в) варіативну частину навчальних планів; г) кроскультурний характер освітнього контенту; ґ) тісну співпрацю розробників програмового забезпечення з працедавцями та д) європейську орієнтацію й ціннісне значення освітньої діяльності. Автори окреслюють основні напрями формування програмового забезпечення іншомовної підготовки магістрів-філологів на сучасному етапі, із яких вказують на стандартизацію змісту й результатів освітньої діяльності; диференціацію змісту навчання і форм контролю за його результатами на різних рівнях вищої освіти; компетентнісну спрямованість й особистісну орієнтацію підготовки фахівців з вищою освітою; взаємозв’язок між освітньо-професійною програмою та програмами навчальних дисциплін; варіативність змісту вищої освіти з урахуванням європейських, національних та індивідуальних потреб і можливостей. Визначено напрями трансформації програмового забезпечення іншомовної підготовки магістрів-філологів, що зумовлені стандартизацією змісту й результатів освітньої діяльності, диференціацією змісту навчання і форм контролю за його результатами та варіативністю змісту вищої освіти з урахуванням європейських, національних та індивідуальних потреб і можливостей. Зроблено висновок, що неперехідною умовою ефективних трансформаційних змін програмового забезпечення іншомовної підготовки магістрів-філологів в Україні є її європейська освітньо- культурна інтеграція.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Султанова, Н., & Корнієнко, М. (2022). НАПРЯМИ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ-ФІЛОЛОГІВ (початок ХХI ст.). Гірська школа Українських Карпат, (27), 69–72. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.69-72

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ