АНАЛІТИКА В МЕНЕДЖМЕНТІ МАРКЕТИНГОВОГО ПРОЄКТУ ЯК ОСНОВА ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.21.220-233Ключові слова:
маркетингові проєкти, аналітика, прийняття рішень, проєктний менеджмент, моніторинг та контроль, звітування, прийняття рішень на основі данихАнотація
Одним з ключових інноваційних чинників розвитку бізнесу на сучасному етапі розвитку є аналітика, у тому числі застосування аналітичних інструментів в прийнятті управлінських рішень. Управлінські рішення є основою функціонування бізнесу – від того, чи буде прийнято ефективне рішення на кожному з етапів життєвого циклу, буде залежати подальший розвиток подій. В управлінні маркетинговими проєктами існує дві складові аналітичних процесів – визначені сутністю маркетингового проєкту (аналітика процесів та метрик залучення трафіку, конверсії, LTV, ROMI, середньої ціни ліда, тощо) та визначені фреймворком проєктного менеджменту (моніторинг та аналітика реалізації проєкту, підготування та оновлення burndown chart, Stakeholder engagement plan, risk management plan, WBS, RBS, планування та виконання бюджету, метрики EVM, модель BAC-PV-EV-AC, CPI – cost performance index, SPI – schedule performance index, EAC та інші дотичні метрики). Узгодження всіх методологій аналітики, метрик планування та виконання проєкту входять в сутність аналітики маркетингових проєктів. Прийняття рішень в маркетингових проєктах є відповідним балансуванням між ефективністю та трьома головними обмеженнями проєкту – масштабом, графіком та бюджетом. В умовах визначення чітких пріоритетів щодо проєктних обмежень (наприклад, жорстке бюджетне та адаптивні обмеження масштабу та графіку, жорстке обмеження масштабу та адаптивні обмеження бюджету та графіку, або для інших комбінацій пріоритетів), необхідно застосовувати відповідні фреймворки прийняття управлінських рішень, які призведуть до найкращих загальних результатів маркетингового проєкту. Ідеальною ситуацією буде максимізація позитивних метрик проєкту, які репрезентують масштаб (маркетингові та фінансові метрики результату маркетингових заходів) з одночасним дотриманням графіку та бюджету (CPI та SPI, які дорівнюють одиниці, або 100 %), але в реальному виконанні маркетингового проєкту можуть зустрічатися різні проблеми, для рішення яких і необхідні управлінські рішення, зроблені на основі даних. Метою статті є визначення ефективних фреймворків прийняття управлінських рішень на основі даних, із урахуванням різних напрямів аналітики та обмежень проєкту.
Посилання
Oleksienko, Roman, Artem Skorupych, and Daryna Volodina. “Key Aspects of Integrating Strategic Planning in Marketing with Project Management.” Bulletin of Economics, no. 2, 2024. pp. 68-81. DOI: 10.35774/visnyk2024.02.068.
Tarasiuk, Halyna. “Development of project management: basic methodologies and trends.” Economics, Management and Administration, no. 4 (106), 2023, pp. 26-32.
Yadukha, Sergiy, et al. “Management of the project activity of the enterprise on the basis of Agile management and modern information technologies.” Development Service Industry Management, no. 4, 2023, pp. 95-100.
Vovk, Olga, Kateryna Boyarinova, and Maryna Kravchenko. “Project-analytical tools for researching the effectiveness of innovation activity.” Economy and Society, no. 66, 2024, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-90.
Bushuyev, Serhiy, Andriy Ivko, and Yuriy Tikhonovich. “Syncretic project management in the era of artificial intelligence explosion.” Ecological Safety and Nature Management, no. 49 (1), 2024, pp. 85-98, https://doi.org/10.32347/2411-4049.2024.1.85-98.
Vasylenko, Viacheslav, and Tetiana Vakaliuk. “Artificial intelligence in project management: analysis of modern research and development prospects.” Scientific notes, no. 4, 2024, pp. 60-67, https://doi.org/10.32782/2663-5941/2024.4/10.
Symonov, Viacheslav. “The impact of using artificial intelligence on risk management in projects: opportunities and challenges.” Computer-integrated technologies: education, science, production, no. 54, 2024, pp. 268-277, https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2024-54-33.
Bachynskyi, Oleksandr. “Using artificial intelligence as a project management tool.” Economy and Society, no. 61, 2024, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-18.
Guide to the PMBOK Project Management Body of Knowledge, seventh edition and the Project Management Standard, https://pmiukraine.org/pmbok7. Accessed February 25, 2025.
Borysov, Oleksii. “Analysis of methods and models of time and human resources management in IT projects.” Complex Systems Development Management, no. 59, 2024, pp. 12-23.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).