АНАЛІТИКА В МЕНЕДЖМЕНТІ МАРКЕТИНГОВОГО ПРОЄКТУ ЯК ОСНОВА ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ

Автор(и)

  • О. О. Кім Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, менеджменту та підприємництва, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-3851-1626

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.21.220-233

Ключові слова:

маркетингові проєкти, аналітика, прийняття рішень, проєктний менеджмент, моніторинг та контроль, звітування, прийняття рішень на основі даних

Анотація

Одним з ключових інноваційних чинників розвитку бізнесу на сучасному етапі розвитку є аналітика, у тому числі застосування аналітичних інструментів в прийнятті управлінських рішень. Управлінські рішення є основою функціонування бізнесу – від того, чи буде прийнято ефективне рішення на кожному з етапів життєвого циклу, буде залежати подальший розвиток подій. В управлінні маркетинговими проєктами існує дві складові аналітичних процесів – визначені сутністю маркетингового проєкту (аналітика процесів та метрик залучення трафіку, конверсії, LTV, ROMI, середньої ціни ліда, тощо) та визначені фреймворком проєктного менеджменту (моніторинг та аналітика реалізації проєкту, підготування та оновлення burndown chart, Stakeholder engagement plan, risk management plan, WBS, RBS, планування та виконання бюджету, метрики EVM, модель BAC-PV-EV-AC, CPI – cost performance index, SPI – schedule performance index, EAC та інші дотичні метрики). Узгодження всіх методологій аналітики, метрик планування та виконання проєкту входять в сутність аналітики маркетингових проєктів. Прийняття рішень в маркетингових проєктах є відповідним балансуванням між ефективністю та трьома головними обмеженнями проєкту – масштабом, графіком та бюджетом. В умовах визначення чітких пріоритетів щодо проєктних обмежень (наприклад, жорстке бюджетне та адаптивні обмеження масштабу та графіку, жорстке обмеження масштабу та адаптивні обмеження бюджету та графіку, або для інших комбінацій пріоритетів), необхідно застосовувати відповідні фреймворки прийняття управлінських рішень, які призведуть до найкращих загальних результатів маркетингового проєкту. Ідеальною ситуацією буде максимізація позитивних метрик проєкту, які репрезентують масштаб (маркетингові та фінансові метрики результату маркетингових заходів) з одночасним дотриманням графіку та бюджету (CPI та SPI, які дорівнюють одиниці, або 100 %), але в реальному виконанні маркетингового проєкту можуть зустрічатися різні проблеми, для рішення яких і необхідні управлінські рішення, зроблені на основі даних. Метою статті є визначення ефективних фреймворків прийняття управлінських рішень на основі даних, із урахуванням різних напрямів аналітики та обмежень проєкту.

Біографія автора

О. О. Кім , Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, менеджменту та підприємництва, майдан Свободи, 4, Харків, 61022, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент закладу
вищої освіти кафедри маркетингу

Посилання

Oleksienko, Roman, Artem Skorupych, and Daryna Volodina. “Key Aspects of Integrating Strategic Planning in Marketing with Project Management.” Bulletin of Economics, no. 2, 2024. pp. 68-81. DOI: 10.35774/visnyk2024.02.068.

Tarasiuk, Halyna. “Development of project management: basic methodologies and trends.” Economics, Management and Administration, no. 4 (106), 2023, pp. 26-32.

Yadukha, Sergiy, et al. “Management of the project activity of the enterprise on the basis of Agile management and modern information technologies.” Development Service Industry Management, no. 4, 2023, pp. 95-100.

Vovk, Olga, Kateryna Boyarinova, and Maryna Kravchenko. “Project-analytical tools for researching the effectiveness of innovation activity.” Economy and Society, no. 66, 2024, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-90.

Bushuyev, Serhiy, Andriy Ivko, and Yuriy Tikhonovich. “Syncretic project management in the era of artificial intelligence explosion.” Ecological Safety and Nature Management, no. 49 (1), 2024, pp. 85-98, https://doi.org/10.32347/2411-4049.2024.1.85-98.

Vasylenko, Viacheslav, and Tetiana Vakaliuk. “Artificial intelligence in project management: analysis of modern research and development prospects.” Scientific notes, no. 4, 2024, pp. 60-67, https://doi.org/10.32782/2663-5941/2024.4/10.

Symonov, Viacheslav. “The impact of using artificial intelligence on risk management in projects: opportunities and challenges.” Computer-integrated technologies: education, science, production, no. 54, 2024, pp. 268-277, https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2024-54-33.

Bachynskyi, Oleksandr. “Using artificial intelligence as a project management tool.” Economy and Society, no. 61, 2024, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-18.

Guide to the PMBOK Project Management Body of Knowledge, seventh edition and the Project Management Standard, https://pmiukraine.org/pmbok7. Accessed February 25, 2025.

Borysov, Oleksii. “Analysis of methods and models of time and human resources management in IT projects.” Complex Systems Development Management, no. 59, 2024, pp. 12-23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Як цитувати

Кім , О. О. (2025). АНАЛІТИКА В МЕНЕДЖМЕНТІ МАРКЕТИНГОВОГО ПРОЄКТУ ЯК ОСНОВА ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(21), 220–233. https://doi.org/10.15330/apred.1.21.220-233