РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ КОМУНІКАЦІЙ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • І.Б. Галюк Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерство освіти і науки України, кафедра менеджменту і адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76019,

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.15.41-46

Ключові слова:

внутрішні комунікації, система внутрішніх комунікацій, комунікаційний аудит, інструменти внутрішніх комунікацій

Анотація

Анотація. У статті подано визначення внутрішніх комунікацій, які покликані дати можливість працівникові зрозуміти корпоративну культуру, цілі і цінності організації. В статті виділено основні ознаки ефективних внутрішніх комунікацій: інформативність; ясність; своєчасність; незалежність і неупередженість; лаконічність. Водночас, визначено якості працівників, які займаються формуванням внутрішніх комунікацій, а саме: відкритість, чесність, здатність до діалогу. У роботі розглянуто канали внутрішніх комунікацій: вертикальні, горизонтальні та внутрішні.

Особливу увагу приділено системі внутрішніх комунікацій, яка є комплексом інформаційних каналів, що дають можливість надавати дані ділового, інтелектуального і емоційного характеру всередині організації між співробітниками. Розглянуто основні інструменти внутрішніх комунікацій: інформаційні, комунікативні, аналітичні і організаційні. Виділено основні аспекти оцінки дієвості системи внутрішніх комунікацій, а саме кількість комунікаційних каналів; якість виконання робіт, які вимагають одночасної замученості різних підрозділів; кількість проміжних ланок при передачі інформації; своєчасність розповсюдження інформації; наявність балансу між вертикальними і горизонтальними комунікаціями всередині компанії, між документованими і формальними засобами; стан соціально-психологічного клімату в колективі; кількість неформальних комунікацій. Висвітлено питання аудиту внутрішніх комунікацій, ефективність якого і ставлення до якого персоналу всіх категорій багато в чому залежить від того, які дії зроблять менеджери за його підсумками, а також від ступеня прозорості і доступності результатів.
Дане питання потребує подальшого вивчення з метою деталізації процесу побудови організаційних комунікацій.

Посилання

1. Boldyreva, N. V. “The role and importance of internal communications in modern business.” Bulletin of the Eurasian Science, no. 1, 2018, esj.today/PDF/53ECVN118.pdf. Accessed 30 Oct. 2019.
2. Korolko, V.G. Fundamentals of public relations, Real Buk, Wakler, 2000.
3. Osovska, G.V., and O. A. Osovskiy. “Efficiency of marketing communications in the management system of the business.” Agrosvit, no. 22, 2012, www.agrosvit.info/pdf/22_2012/5.pdf. Accessed 25 Oct. 2019.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва