АУТСОРСИНГ В ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • І.Я. Мендела ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201б, м. Івано-Франківськ, 76008

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.15.48-53

Ключові слова:

аутсорсинг, готельний бізнес, готельна послуга, бізнес-процеси, менеджмент, інфраменеджмент, інтраменеджмент, концепція аутсорсингу, краудсорсинг

Анотація

В статті проаналізовано особливості аутсорсингу в готельному бізнесі. Аутсорсинг передбачає наявність бізнес-процесів, які передаються на базі контракту тривалого періоду іншій організації, що спрощує будь-яку сферу діяльності, яка не є основною для готелю. Але, природно, передача певних функцій на аутсорсинг передбачає і наявність деяких ризиків для готельного підприємства. Найчастіше на аутсорсинг в готелі передаються послуги з клінінгу. Проте можливим є ведення бухгалтерського обліку, організація харчування співробітників, навчання молодих співробітників, автотранспортні послуги тощо.
Конкуренція на відкритому ринку, де визначальну роль відіграють вже не тільки співвідношення ціни і якості готельних послуг, а й можливості найкращого задоволення потреб гостей, що скорочує час виходу на ринок нових додаткових послуг, володіння інтелектуальною власністю та інші переваги готелю, змушує менеджерів використовувати нові концепції управління, які охоплюють такі поняття, як інфра- та інтраменеджмент. На сьогодні господарювання вітчизняних підприємств готельного господарства характеризується нестійкими тенденціями розвитку, що обумовлюється сезонними коливаннями попиту і неможливістю створення запасів специфічного продукту – готельної послуги, тому необхідний ефективний менеджмент готелю.
В процесі управління готелем при використанні інтра- чи інфраменеджменту аутсорсинг можна розділити на два типи – інтелектуальний (ІТ-аутсорсинг, управління знаннями, менеджмент персоналом, юридичний супровід) та виробничий (передача організації-партнеру повного циклу виробництва певного продукту або його частини). Аутсорсинг сфери послуг повʼязаний з підвищенням вимог до рівня компетентності менеджерів і повсюдним використанням сучасних інформаційних технологій. Аутсорсинг спрощує діяльність готелю в цілому. Успіх менеджменту готелю полягає в постійному вдосконаленні, гнучкості та адаптивності, підприємницької ініціативи і компетенції.

Біографія автора

І.Я. Мендела , ДВНЗ “Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201б, м. Івано-Франківськ, 76008

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Anikin, B.A., Rudaia I.L. Outsourcing and Outstaffing: High Management Technologies, Infra-M, 2007.
2. Ivlev, A.G. Outsourcing of organizational development, Agency of Professional Service, 2002.
3. Koziura, V.D., and Yu.V. Yashchurinsky. The Evolution of Managerial Thought: an essay on the history of div. theories of soc. management, Publishing House “Personnel”, 2008.
4. Kurbanov, A.H., and V.A. Plotnikov. Outsourcing: history, methodology, practice: monograph, INFRA M, 2012.
5. Manoilenko, O.V. Outsourcing as a tool for improving the effectiveness of crisis management. Vernadsky National Library, http://www.nbuv.gov.ua/articles/2006/06movcme. html. Accessed 10 Sept. 2019.
6. Okhota, V.I. “The ways of increasing of the competitiveness of the hotel industry.” Investment: practice and experience, no.5, 2017, pp. 46–49.
7. Rudaia, I.L. Outsourcing: methodology and practice: monograph, Publishing House of “Universal Groups”, 2009
8. Khitra, O.V., and L.M. Polishchuk. “The role of out-technologies in the adaptation of the enterprise personnel management system to the transformation of employment relations in the labor market.” Azov Economic Bulletin. Electronic scientific journal, no. 2 (13), 2019, pp. 256–265.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Як цитувати

Мендела , І. (2019). АУТСОРСИНГ В ДІЯЛЬНОСТІ ГОТЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(15), 48–53. https://doi.org/10.15330/apred.1.15.48-53

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва