ПРІОРИТЕТИ ФОРМУВАННЯ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Р.М. Псюк ТзОВ “Карпатнафтохім”, вул. Промислова, 1, м. Калуш, 77306

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.13.21-27

Ключові слова:

експорт, потенціал, підприємство, менеджмент, конкурентоспроможність

Анотація

Розглянуто особливості формування експортного потенціалу на вітчизняних промислових підприємствах. Визначено ключові елементи формування експортного потенціалу промислового підприємства. Здійснено бліц-аналіз ринку полімерної продукції в Україні. Запропоновано напрями зміцнення експортного потенціалу промислового підприємства із врахуванням особливостей середовища його функціонування.

Посилання

1. Mel’nyk, O. “The export potential of the enterprise: the essence and methodological bases of analysis.” Problems of economics, no. 1, 2017, pp. 226-231.
2. Knyaz,’ S., Bayda, N., and R. Vil’guts’ka. “Export potential of the enterprise in the system of environmental management system.” Effective Economics, no. 8, 2013, www.economy.nayka.com.ua. Accessed 10 May 2017.
3. Baidala, N. “Export potential: essential characteristic, formation factors and mechanisms of stimulation.” Modern problems of economics and management: thesis of International Scientific Practical Conference, Polytechnic, 2011, pp. 153-154.
4. Poddubna, L., and O. Shestakov. “Export potential of the enterprise: the essence and system imperatives of formation and development.”Bulletin of economy of transport and industry, no. 37, 2012, pp. 223-229.
5. Stakhorsky, O. Influence of innovations on formation of export potential of agrarian enterprises: author's abstract. Dissertation, 2010.
6. Hessels, J., and A. van Stel. “Entrepreneurship, Export Orientation, and Economic Growth.” Small Business Economics, no. 37 (2), 2011, pp. 255-268.
7. Giles, J. A., and C. L. Williams. “Export-led Growth: A Survey of Empirical Literature and Some Non-causal Results. Part 1.” Journal of International Trade and Economic Development, no. 9 (3), 2000, pp. 261-337.
8. Giles, J. A., and C. L. Williams. “Export-led Growth: A Survey of Empirical Literature and Some Non-causal Results. Part 2. ” Journal of International Trade and Economic Development, no. 9 (4), 2000, pp. 445-470.
9. Polyanska, A. “Priorities of development of foreign economic activity of enterprises of oil and gas complex on the way to integration of domestic fuel and energy in the European economic space.” Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, no. 2, 2013, pp. 13-20.
10. Porter, M. Competitive Advantage: How to achieve a high score and ensure its sustainability, Alpina Biznes Buks, 2005.
11. Foreign trade of Ukraine in goods and services in 2016. Statistical collection, 2017.
12. “Markets of sales and use of products of Karpatnaftokhim LTD”. Official site of the company "Karpatnaftokhim", www.knh.com.ua/product.shtml#hik. Accessed 10 May 2017.
13. “Ukraine PVC Monthly review. February 02, 2017.” Market Report Company, www.mrcplast.com. Accessed 10 May 2017.
14. “About reception of made in Ukraine, Import of light and heavy distillates, liquefied gas and butane, for use as raw materials for ethylene production. Cabinet of Ministers Decree on Apr. 26, 2017 № 299.” Official site of the Verkhovna Rada of Ukraine, zakon2.rada.gov.ua. Accessed 10 May 2017.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-26

Як цитувати

Псюк , Р. (2017). ПРІОРИТЕТИ ФОРМУВАННЯ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(13), 21–27. https://doi.org/10.15330/apred.2.13.21-27

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва