ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ СВІТУ

Автор(и)

  • О. Ю. Бочко Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, 79000, Львів
  • В. В. Кузяк Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, Львів 79000
  • B. Aleksandraviciute Mykolas Romeris University, Ateities st. 20, LT-08303 Vilnius

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.16.84-93

Ключові слова:

соціальні мережі, Facebook, Twitter, Pinterest та Instagram, користувачі

Анотація

В статті проведено дослідження ринку соціальних мереж світу. Актуальність теми забезпечується сучасним станом коронавірусної пандемії, зростанням періоду перебування в соціальних мережах та зростанням кількості користувачів соціальних мереж. Метою написання статті є дослідити ринок соціальних мереж світу. В процесі написання статті авторами було використано наступні методи дослідження: індуктивний, дедуктивний – для збору, обробки та обґрунтування загальної кількості соціальних мереж; економічного аналізу та порівняння – для аналізування ринку соціальних мереж світу; графічний – для наочного відображення пошукових понять Facebook, Twitter, Pinterest Instagram; абстрактно-логічний – для теоретичних узагальнень і формування висновків. Стаття розкриває сутність соціальних мереж Facebook, Twitter, Pinterest Instagram. Авторами проведено дослідження ринку соціальних мереж за платформами у світі за період 2009-2020 рр. Встановлено, що майже ніхто  не користуються  Stumble Upon, хоча в 2009 р. ця мережа становила 22,4% в структурі всіх соціальних мереж світу. До нуля прямує використання таких соціальних мереж як Tumblr та reditt. За 2009-2020рр. зростає зацікавленість до таких соціальних мереж як Pinterest та Twitter. Зокрема, в 2020р. ці мережі відповідно становили 10,45 та 14,33% в структурі всіх соціальних мереж світу. На основі використання Google Trend авторами обґрунтовано рівень пошуку понять «Twitter», «Pinterest» та соціальної мережі «Facebook». Досліджуючи пошук цих понять в Україні встановлено, що особливо активними були користувачі Інтернету при пошуку поняття  «Facebook» в середині 2017р. і на кінець 2020р. лідирує також пошук цього терміну. Встановлено, що серед українців також є найбільш поширеною ця соціальна мережа «Facebook». Наукова новизна статті полягає у дослідженні ринку соціальних мереж, обґрунтуванні та виявлені стійких тенденцій змін показника охоплення ринку соціальних медіа за платформами, прогнозуванні ринкових часток соціальних мереж за допомогою економіко-математичного моделювання. Прогнозування майбутніх тенденцій найближчих 4 років свідчить про подальшу позитивну динаміку охоплення соціальними мережами Facebook, YouTube, Instagram, Pinteres, Twitter, Tumblr.

Біографії авторів

О. Ю. Бочко , Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, 79000, Львів

доктор економічних наук, професор  

В. В. Кузяк , Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, Львів 79000

кандидат економічних наук, доцент  

Посилання

1. “Facebook launched the educational platform for small and medium-sized business in Ukraine.” ms.detector.media, ms.detector.media/it-kompanii/post/25885/2020-11-04-facebook-zapustila-navchalnu-platformu-dlya-malogo-i-serednogo-biznesu-v-ukraini/ 04.11.2020. Accessed 10 Oct. 2020.
2. “Facebook is getting increased popularity in Ukraine. nachasi.com, nachasi.com/2019/02/12/facebook-prodovzhuye-shaleno-zrostaty-v-ukrayini-korystujtesya-nagodoyu/ Accessed 10 Oct. 2020
3. Google Trend, trends.google.com/trends/?geo=US Accessed 10 Oct. 2020
4. Statcounter, gs.statcounter.com/social-media-stats#yearly-2009-2020. Accessed 10 Oct. 2020
5. Dynnyk, I. “Social networks as the instrument of social development.” Efficiency of state management, Iss. 1 (50), 2017, Part 1, pp. 64-69.
6. Dubniak, K.V. “Social networks Internet as the instrument of information exchange.” State and regions, no.3, 2014, pp.122-126.
7. “The most popular social networks in Ukraine and countries of the world in 2020.” uaspectr.com, uaspectr.com/2020/06/23/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-v-ukrayini-ta-krayinah-svitu-2020. Accessed 10 Oct. 2020
8. “The most popular networks in the world (2019) and rating in Ukraine. Do you think there are five of them?” futurenow.com.ua, futurenow.com.ua/21-najpopulyarnishyh-sotsialnyh-merezh-svitu-ta-rejtyng-ukrayiny. Accessed 10 Oct. 2020
9. Nozdrina, L.V. Analysis of the social network as a Web-project product. Project management: conditions and prospects. Mykolaiiv, 2011, pp. 233-236.
10. Poliovyk, A. “The most popular social networks in the world.” espreso.tv, espreso.tv/news/2019/10/29/naypopulyarnishi_socialni_merezhi_svitu. Accessed 10 Oct. 2020

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25