ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ: ЗМІНИ В ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • Н.М. Васильців Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, м. Львів, 79000 https://orcid.org/0000-0002-4127-2163

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.17.87-94

Ключові слова:

цифровий маркетинг, банківські послуги, пандемія, банки, рейтинг стійкості банків

Анотація

В статті доведено необхідність використання цифрового маркетингу в банківській діяльності. Досліджено використання банківських послуг в період пандемії. Метою даної статті є висвітлення наукових підходів щодо зміни підходів до цифрового маркетингу банківських послуг в період пандемії. В процесі написання статті використано ряд загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. Зокрема індуктивний, дедуктивний методи застосовано при зборі, обробці даних щодо кількості діючих банків; економічний аналіз та порівняння  використано при формуванні рейтингу стійкості банків; графічний метод та метод економіко-математичного моделювання застосовано для наочного відображення та розрахунку прогнозних показників зростання/зменшення кількості банків за лінійною та поліноміальною функцією. Для теоретичних узагальнень і формування висновків використано абстрактно-логічний метод. Встановлено динаміку скорочення кількості банків як іноземних так і приватних за 2017-2020р. Доведено аналогічну тенденцію на майбутні 3-4 роки з використанням лінійної та поліноміальної функції, де коефіцієнт детермінації R2, за лінійною функцією дорівнює 0,8325, та за поліноміальною функцією – 0,8896, що свідчить про вірність моделі. Обґрунтовано, що найвищу позицію в рейтингу стійкості банків посідає Райфайзен Банк, який залишається лідером із якості обслуговування в українському банківському секторі. Перевагами Райфайзен Банк є широкий перелік стандартних та інноваційних послуг (зарплатні, приватні та пенсійні платіжні картки, Інтернет-банкінг, депозити, кредити та інші) та наявність близько 3 млн клієнтів. Обґрунтовано, що для підвищення конкурентних позицій на ринку банки повинні модифікувати свої послуги в період пандемії. Виникає необхідність у використанні банками інноваційних технологій таких як віртуальна реальність, використання платформи інтернет банкінгу, запровадження послуги «кредитні канікули» та використання технології віртуальної і доповненої реальності. Доведено, що віртуальні технології вирішують відразу кілька завдань: є маркетинговим інструментом, вирішують завдання відділу продажів, служать комунікативним та інформаційним каналами.

Біографія автора

Н.М. Васильців , Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, м. Львів, 79000

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Balabanova, L. Marketing: schoolbook. Donetsk: DonNUET, 2012.
2. Bochko, O. Yu. “Evolution of development of concepts of Internet marketing.” Marketing and Digital Technology: Sb. Material III Mizhnar. Sciences-Prak Conf. May 25-26. Odessa, TPP, 2018, pp 55-56.
3. Bochko, O. Yu. “Electronic marketing of the present.” Visnyk of Lviv National Agrarian University: Economy of Agroindustrial Complex, no. 20 (2), 2013, pp. 65-68.
4. Britchenko, I.H., Bieliavtsev, M.I., and N.M.Tiahunova. Marketing in banks: textbook, ed. by Britchenko I.H. Poltava, RVV PUSKU, 2008.

5. Karpishchenko, O.O., and Yu.E.Lohinova. “Digital marketing as an innovative instrument of communication.” Economic problems of sustainable development: proceedings of the International scientific and practical conference, devoted to the 20thh anniversary of the Faculty of Economics and Management of SumySU, Sumy, 3-5 April 2012. Sumy, SumySU, vol. 5, 2012, pp. 177-178.
6. Marchuk, O.O. “Digital marketing as an innovative instrument of management.” Economics and society, Issue 17, 2018., pp. 296-299.
7. “Supply of banking services during the quarantine.” Kirovogradske oblasna administratsiia, www.kr-admin.gov.ua/start.php?q=Aktualno/Ua/1404201/14042001.html. Accessed 21 Sept. 2021.
8. Nikitin, A.V., Ivanova, T.H., Britchenko, I.H., and O.M.Momot. Marketing in banks: scientific and methodic manual for self-studying of discipline. Kyiv, KSEU, 2012.
9. Oklander M. A., and O.O.Romanenko. “Specific differences in digital marketing from internet marketing.” Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, no. 12, 2015, pp. 362–371.
10. Ostapchuk, D. “Unplugged networks: who is guilty of 50-percent deflation of banks. Epravda, www.epravda.com.ua/publications/2016/07/21/599876/ Accessed 21 Sept. 2021.
11. Podpletko, K.”How VR/AR technologies are used by banks?” Modumlab, modumlab.com/blog/banking. Accessed 21 Sept. 2021.
12. Rysin, V.V., and A.P. Bida. “Financial stability of banks: factors and peculiarities of supply.” Efficient economics, www.economy.nayka.com.ua/pdf/3_2021/3.pdf. Accessed 21 Sept. 2021.
13. Spitsyn, I.O., and Ya.O.Spitsyn. Marketing in banks. Ternopol, JSC “Tarneks”; Kyiv, CMMS “Pispaip”, 1993. .
14. “What new banking services are available online for the customer during the quarantine?”. Bank Pivdennyi, bank.com.ua/news/yaki-novi-bankivski-poslugi-dostupni-kliyentam-distanciyno. Accessed 21 Sept. 2021..
15. Yankovska, L.A., Semchuk, Zh.V., Kharuk, K.B., Bochko, O.Yu., and R.M.Skrynkoskyi. Banking marketing: textbook. Lviv “Halytska vydavnycha spilka”, 2016.
16. Frost, Steven M. Desk book of banking Analyst: the money, the risks and the professional techniques. Dnipropetrovsk, 2013.
17. Minfin, minfin.com.ua. Accessed 21 Sept. 2021.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30