ТУРИСТИЧНА ГАЛУЗЬ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

Автор(и)

  • О.Г. Родіна Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000 https://orcid.org/0000-0001-9516-0936

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.17.167-178

Ключові слова:

туристична галузь, туристичний потенціал, міжнародний туризм, конкурентоспроможність, інтеграція

Анотація

Статтю присвячено дослідженню туристичної галузі України в контексті сучасних інтеграційних процесів. У сучасному світі туризм є каталізатором соціально-економічного розвитку країни, оскільки має великий вплив на такі ключові галузі, як торгівля, транспорт, зв’язок, будівництво та багато інших. Для багатьох країн світу сфера туризму є важливим інструментом, і часто функціонує як джерело валютних надходжень в економіку країни, ефективний засіб для створення сприятливого інвестиційного клімату і позитивного іміджу держави. Здійснено узагальнення  передумов  України для ефективного розвитку в’їзного і внутрішнього туризму: сприятливий клімат, вигідне географічне положення та рельєф, багатий природний, туристично-рекреаційний і культурно-історичний потенціал. Представлено SWOT-аналіз розвитку українського туризму, що дозволяє зробити висновок, що Україна об’єктивно має туристичний потенціал та можливості для його розвитку, але на даний момент це не використовується країною ефективно. Проаналізовано конкурентні переваги туристичної галузі України, проведено детальний аналіз даної галузі. Обгрунтовано, що підвищення конкурентоспроможності туристичного сектору повинно стати ключовим завданням української економіки. Важливим є спрямування зусиль на створення привабливого іміджу України на міжнародному ринку як країни, що здатна забезпечити туристів не тільки доступом до  огляду культурних та природних об’єктів, але й безпекою, комфортними умовами для проживання та подорожей, зваженою ціновою політикою, високими стандартами гостинності. У той же час існує необхідність постійно працювати над вдосконаленням власного туристичного продукту та його конкурентоспроможністю. Розглянуто вплив пандемії на розвиток туризму та вказано на необхідність впорядковування та розвитку всіх туристичних напрямків і ресурсів, що сприятиме подальшому соціальному та економічному розвитку як зовнішнього, так внутрішнього туризму. Обгрунтовано, що вживання певних заходів щодо подолання пандемії та подальшого покращення ринкової економіки в усіх сферах діяльності, у тому числі й в  туристичній,  є необхідним.

Біографія автора

О.Г. Родіна, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Lotysh, O.Ya. “Strategic approaches to the development of the tourism services market in Ukraine.” Scientific Bulletin of the International Humanities University. Series: "Economics and Managemen, no. 25, 2017, www.vestnik-econom.mgu.od.ua. Accessed 14 Oct. 2021.
2. Bogatiuk, I. “Recreational Territories in Ukraine: the State and Perspectives of the Development.” Bulletin of the Academy of Labor and Social Relations of the Federation of Trade Unions of Ukraine. Series: Law and Public Administration, no.4, 2011, infotour.in.ua/bogatjuk.htm/ Accessed 15 Oct. 2021.
3. Dudchenko, N., and O. Lyubitseva. “Analysis of the dynamics of the global index of tourism competitiveness in Ukraine.” Collection of scientific works ΛΌГOΣ. https://doi.org/10.36074/11.12.2020.v1.12 Accessed 15 Oct. 2021.
4. “Tourism in Ukraine.” Worlddata, www.worlddata.info/europe/ukraine/tourism.php. Accessed 16 October 2021.
5. State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua. Accessed 17 Oct.2021.
6. Ukraine Tourism Statistics 1996-2021. World bank, data.worldbank.org/indicator/ST.INT.RCPT.CD?end=2019&locations=UA&start=2000&view=chart. Accessed 17 Oct. 2021.
7. State Agency for Tourism Development, www.tourism.gov.ua/ Accessed 20 Oct. 2021.
8. On approval of the Strategy for the development of tourism and resorts for the period up to 2026. Cabinet Ministry of Ukraine, www.kmu.gov.ua/npas/249826501. Accessed 20 Oct. 2021.
9. “The EBRD has updated the Roadmap to support the tourism business in Ukraine. Ukrinform, www.ukrinform.ua/rubric-tourism/3227791-ebrr-onoviv-doroznu-kartu-pidtrimki-turisticnogo-biznesu-v-ukraini.html. Accessed 20 Oct. 2021.

Опубліковано

2021-11-30

Номер

Розділ

Розвиток туристичного, готельного та ресторанного господарства