ДОСЛІДЖЕННЯ ЧИННИКІВ ВПЛИВУ НА РИНОК ПОСЛУГ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ В ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • Н.М. Васильців Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000 https://orcid.org/0000-0002-4127-2163

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.18.42-49

Ключові слова:

ринок послуг, обсяги виробництва послуг в Україні, обсяг реалізованих послуг Львівської області, прогноз

Анотація

Стаття розкриває результати дослідження чинників впливу на ринок послуг Львівської області в період пандемії. Актуальність дослідження ринку послуг зумовлене тим, що він забезпечує збалансованість відтворювального процесу, що відповідає якості життя шляхом задоволення різноманітних потреб населення: в страхуванні, банківській справі та туристичних послугах та ін. Метою даної статті є вивчення та дослідження впливу чинників на розвиток ринку послуг в сучасних умовах та обґрунтування перспектив його розвитку на майбутні два роки. В процесі виконання роботи застосовано різні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. Індуктивний, дедуктивний методи використано для проведення дослідження обсягу реалізованих послуг. За допомогою економічного аналізу та порівняння здійснено аналізування ринку послуг України та Львівської області. Графічний метод використано для наочного прогнозних показників зміни обсягу реалізованих послуг Львівської області. Для теоретичних узагальнень і формування висновків використано абстрактно-логічний метод. У статті обґрунтовано динаміку загальних обсягів виробництва послуг в Україні в 2017-2020 рр. та встановлено, що найвищий їх рівень спостерігався у 2019 р. Досліджено динаміку обсягів реалізованих послуг у Львівської області. Встановлено, що загалом обсяг реалізованих послуг у 2021 рр. порівняно з 2020 р. зріс на 41%, а обсяг реалізованих послуг населенню на – 55%. Досліджено та описано чинники зовнішнього та внутрішнього характеру, які впливають на розвиток/гальмування ринку послуг України та Львівської області. Здійснено прогнозування розвитку ринку послуг Львівської області. На основі використання статистичних даних щодо обсягу реалізованих послуг Львівської області побудовано лінійну модель прогнозу на 2022-2023рр. Розраховано лінійну модель прогнозу обсягу реалізованих послуг населенню Львівської області на 2022-2023рр. Доведено адекватність обох моделей. Встановлено, що розвиток ринку послуг залежатиме від своєчасного подолання загальноекономічної кризи пандемії, від воєнного стану в Україні та періоду закінчення війни. Доведено, що ринок послуг потребує залучення також додаткових інвестицій, у т. ч. іноземних.

 

Біографія автора

Н.М. Васильців , Національний університет «Львівська політехніка», Міністерства освіти і науки України, кафедра маркетингу і логістики, вул. Митрополита Андрея, 5, Львів, 79000

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу і логістики

Посилання

1. Bochko, O.Yu., and N.Kozhushok. "Research on consumers' behavior in the conditions of the Covid-19 pandemic and impact of the marketing trends 2021 on them." Pryazovs'kyy ekonomichnyy visnyk, vol. 2(25), 2021, pp. 66—71.
2. Voynova, E.I. “Service market structure.” Scientific Bulletin of Kherson State University, www.ej.kherson.ua/journal/economic_07/02.pdf Accessed 20 Apr. 2022.
3. Main Statistical Office in Lviv region, www.lv.rstat.gov.ua. Accessed 20 Apr. 2022.
4. State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua. Accessed 20 Apr. 2022.
5. Danyliuk, T. “Current conditions and prospects of the services market development in Ukraine.” VNU, www.echas.vnu.edu.ua/index.php/echas/article/download/241/195/ Accessed 20 Apr. 2022.
6. Kutsenko, V.I., and H.I. Trillenberh. “Menedzhment sfery posluh [Management of the sphere of services].” RVP.KIEV, www.rvps.kiev.ua/PUBLIK/Mono49.html. Accessed 20 Apr. 2022.
7. Kutsyk, P.O., Kovtun, O.I., an H.I. Bashnianyn. Global economy: principles of establishment, performance, regulation and development. Lvivб LKA Publishing House, 2015ю
8. Ministry of Finance of Ukraine, minfin.com.ua/ Accessed 20 Apr. 2022.
9. Moskalenko, I.I., and H.Yu. Tkachuk. “Factors influencing investment attractiveness of enterprises.” ZTU, conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/01/132.pdf. Accessed 20 Apr. 2022.
10. “Review of the services market in Ukraine in 2017-2020. Pro-consulting, pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/obzor-rynka-uslug-v-ukraine-v-2017-2020-gg. Accessed 20 Apr. 2022.
11. Sahaidak, M.P. “Services market in Ukraine: establishment, current conditions and prospects of development.”Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy,no.36, 2015, pp. 173 – 183.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26