СОЦІАЛЬНІ МЕДІА В ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • І.Я. Мендела Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380665201636 https://orcid.org/0000-0002-7282-643X
  • І.Б. Румянцева Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380669779642 https://orcid.org/0000-0002-9940-3648

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.19.41-48

Ключові слова:

соціальні медіа, бізнес, готель, ресторан, бренд, комунікація, прибуток

Анотація

Соціальні медіа стали не тільки невід’ємною частиною нашого життя, але й важливим каналом комунікації між бізнесом та клієнтами. Клієнти використовують соціальні медіа для пошуку інформації про готелі та ресторани, дізнаються про акції та знижки, знаходять відгуки та рейтинги, а також використовують для зв’язку з бізнесом. Також соціальні медіа дозволяють бізнесам залучати нових клієнтів, збільшувати свою репутацію та взаємодіяти зі своєю аудиторією.

Наукове дослідження виконане на актуальну тему з метою визначення ролі соціальних медіа в готельно-ресторанному бізнесі. Адже соціальні медіа дозволяють готелям та ресторанам зв’язуватися з потенційними клієнтами, забезпечувати інформацію про свої послуги, ділитися фотографіями та відео тощо.

Існують певні дослідження в області вивчення соціальних медіа в готельно-ресторанному бізнесі, проте необхідні дослідження в напрямку: визначення категорійного апарату, дослідження властивостей соціальних медіа та розкриття основних способів використання соціальних медіа готелями та ресторанами.

Метою статті є аналіз переваг та недоліків використання соціальних медіа в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Системний підхід дозволив виділити кілька прикладів використання соціальних медіа в готельно-ресторанному бізнесі. Дослідження вказує на перспективи їх застосування у готельно-ресторанному бізнесі.

Наукова новизна дослідження полягає у визначенні категорійного апарату соціальних медіа в готельно-ресторанному бізнесі. Вперше виділено переваги та недоліки використання соціальних медіа в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Також показано перспективи застосування соціальних медіа у готельно-ресторанному бізнесі. Попередні дослідження стосувалися аналізу соціальних медіа в розрізі готельного або ресторанного бізнесу, проте дана стаття вказує на роль соціальних медіа готельно-ресторанного бізнесу в цілому.

Практична значущість дослідження полягає в тому, що результати роботи можуть бути використані на практиці підприємствами готельно-ресторанного бізнесу, що підвищить ефективність їх роботи. Наукові дослідження в сфері використання соціальних медіа в готельно-ресторанному бізнесі є дуже важливими з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств, покращення взаємодії з клієнтами, виявлення трендів в галузі. Загалом, ці дослідження мають допомогти зрозуміти, як ефективно використовувати соціальні медіа для покращення бізнесу та залучення більшої кількості клієнтів.

Біографії авторів

І.Я. Мендела, Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380665201636

кандидат економічних наук, доцент

І.Б. Румянцева, Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380669779642

асистент кафедри готельно-ресторанної та курортної справи

Посилання

1. Bradulov, P.O., and V.I. Ordynsjkyj. “Formation of the Internet marketing system in the field of information technologies.” Problems of system approach in economy, no. 3, 2020, pp. 113–120.
2. Vartanova, O.V. “Internet marketing technologies for the promotion of goods and services.” Eastern Europe: Economy, Business and Management, no. 4, 2019, pp. 158–163.
3. Danylenko, M.I. “Social Media in the Hospitality Business: Harmonizing Expansion.” Economy: realities of time, no. 5, 2015, pp. 124–130.
4. Illjashenko,S.M. “Current trends in the use of Internet technologies in marketing.” Marketing and innovation management. no. 4, 2011, pp. 64–74.
5. Rudy, M.O. “Integration of SMM tools into the marketing activities of Ukrainian enterprises.” Bulletin of NTU "Khpi", no. 24 (997), 2013, pp. 136–142.
6. Surovtsev, O.O. “Social media marketing as marketing communication of enterprises when entering foreign markets.” Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, no. 9, 2016, pp. 145–148.
7. Turchyn, L.V., and V.M. Ostroverkhov “Modern trends in Internet marketing.” Regional aspects of development of productive forces of Ukraine, no. 24, 2019, pp. 75–85.
8. Shpylyk, S.S. “The Internet as an effective marketing tool of a modern enterprise.” Galician Economic Bulletin, no. 2, 2015, pp. 212–223.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Номер

Розділ

Розвиток туристичного, готельного та ресторанного господарства