КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІ ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ В КУРОРТНОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • І.Я. Мендела Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380665201636 https://orcid.org/0000-0002-7282-643X
  • Є.М. Мендела Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380957980041 https://orcid.org/0000-0003-0846-6449

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.19.49-56

Ключові слова:

стратегія, курортний бізнес, маркетинг, інновація, конкурентоспроможність, конкурентна перевага

Анотація

Курортний бізнес є однією з найбільш динамічних і змінних галузей, яка потребує постійної адаптації до нових тенденцій та вимог споживачів. У цьому контексті, конкурентоспроможні інноваційні маркетингові стратегії стають надзвичайно важливими для успішного розвитку курортного бізнесу. З появою нових конкурентів, зміною смаків туристів та розвитком технологій, компанії, які не можуть забезпечити конкурентоспроможні інноваційні маркетингові стратегії, швидко виходять з ринку. Конкурентоспроможні інноваційні маркетингові стратегії в курортному бізнесі дозволяють компаніям привернути нових клієнтів та зберегти існуючих, щоб забезпечити стабільний потік прибутку та зростання.

Дане дослідження присвячене питанням вивчення конкурентоспроможних інноваційних маркетингових стратегій, які дозволять підприємствам курортної сфери бути успішними та конкурентоспроможними на ринку. Дана тема є малодослідженою, оскільки вченими вивчаються інноваційні стратегії та їх вплив на діяльність підприємства, проте курортний бізнес залишається поза увагою. Метою статті є розкриття ролі конкурентоспроможних інноваційних маркетингових стратегій в курортному бізнесі.

Дослідження показує, що опрацювання загальних інноваційних стратегій маркетингу вкаже на результат від їх впровадження. Аналіз основних специфічних рис інноваційної діяльності в курортному бізнесі забезпечить генерацію основних інноваційних маркетингових стратегій. Дослідження різноманітних підходів до інноваційних стратегій маркетингу в курортній справі вкажуть на спрямованість щодо залучення нових клієнтів та збільшення продажів. Запровадження інноваційної діяльності курортного підприємства дозволить згенерувати підприємству конкурентоспроможну стратегію перспективного розвитку.

Наукова новизна дослідження полягає у виокремленні специфічних рис інноваційної діяльності в курортному бізнесі, оскільки інноваційна діяльність є важливим інструментом для досягнення конкурентної переваги курортного підприємства. Практична значущість дослідження полягає в тому, що його основні положення можуть бути використані в практичній діяльності курортних підприємств.

Конкурентоспроможні інноваційні маркетингові стратегії є дуже важливим елементом успішної діяльності курортних підприємств. За цих умов закономірним є підвищення інтересу учених і практиків до маркетингових аспектів у процесі дослідження конкурентоспроможних інноваційних маркетингових стратегій в курортному бізнесі.

Біографії авторів

І.Я. Мендела, Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380665201636

кандидат економічних наук, доцент

Є.М. Мендела, Прикарпатський національний університет ім.В.Стефаника, Міністерство освіти і науки України, факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна, тел.: +380957980041

асистент, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи

Посилання

1. Hudz, O. Ye. “Marketing aspects of strategic management of innovative development of the enterprise.” Economy. Management. Business, no. 4 (22), 2017, pp. 5–11.
2. Illiashenko, S.M., and M.P.Rud.”Features of the classification of marketing innovations.” Scientific Bulletin of Kherson State University, no. 30, 2018, pp. 114-120.
3. Kovalchuk, S.V.. “Conceptualization of the marketing strategy of innovative development of industrial enterprises.” Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic", no. 811, 2014, pp. 162-167.
4. Karakai, Yu.V. Marketing of innovative products. Kyiv,KNEU.
5. Kotler, F., Keller, K.L., and A.F. Pavlenko. Marketing management. Kyiv, Khimdzhest, 2008
6. Morokhova, V. O., and O. V. Boiko “The concept of marketing orientation of innovative activity.” Economic sciences, no. 15 (58), 2018, pp. 189-197.
7. Mostova, A.D. “Theoretical aspects of innovative marketing and innovation marketing.” European vector of economic development, no. 1, 2017, pp. 79–86.
8. Fedorchenko, A.V., and O.V. Okunieva. Internal marketing of the enterprise: theory, methodology, practice. Kyiv, KNEU, 2015.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06

Номер

Розділ

Розвиток туристичного, готельного та ресторанного господарства