ІНСТРУМЕНТИ ДИВЕРСИФІКАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ФОРМУВАННІ КОРПОРАТИВНОЇ ІНТЕГРОВАНОЇ СИСТЕМИ В ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • К. В. Трофименко Львівський торговельно-економічний університет, кафедра економіки вул. Туган-Барановського 10, м. Львів, 79005, Україна, тел.: +380989445614 https://orcid.org/0000-0002-3999-3404

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.19.223-234

Ключові слова:

корпоративні торговельні системи, торгівля, стратегія, диверсифікація, корпоративна інтегрована система

Анотація

Тема статті «Інструменти диверсифікаційної діяльності при формуванні корпоративної інтегрованої системи в торгівлі». Метою дослідження є формування чітко окреслених інструментів для горизонтальної, вертикальної і конгломератної диверсифікації та формування рекомендацій для побудови корпоративної інтегрованої системи, які корпоративні торговельні системи матимуть змогу використовувати у своїй діяльності. У дослідженні висвітлено важливість диверсифікаційної діяльності в умовах сьогодення, охарактеризовано основні її інтеграційні прояви в діяльності корпоративних систем у торговельній діяльності. Представлено ключові альтернативи під час вибору видів стратегії (непов’язаної, комбінованої та зв’язаної стратегій диверсифікації) та визначено основні чинники, які варто враховувати під час їх вибору. Охарактеризовано ключові інструменти та особливості реалізації вертикальної, горизонтальної та конгломератної диверсифікацій, технологічної, економічної для корпоративних торговельних мереж у торгівлі. Окреслено поняття стандартизації диверсифікаційних процесів та її місце в системі стратегічного управління. У процесі дослідження визначено важливість та особливості формування корпоративної інтегрованої структури в процесі провадження диверсифікаційної діяльності торговельних мереж. З’ясовано необхідність поділу корпоративної інтегрованої системи на підсистеми стратегічного та оперативного управління. У результатах дослідження представлено авторську розробку структури та співвідношення підсистем стратегічного та операційного управління процесами диверсифікації корпоративної інтегрованої структури. Представлено та охарактеризовано основні інструменти провадження диверсифікаційної діяльності. Зокрема охарактеризовано переваги та недоліки у започаткуванні нового напрямку бізнесу в межах діючого підприємства, злиття та/чи поглинання капіталу, створення стратегічних партнерств та/чи нових організацій, застосування франчайзингу, інвестування тощо. З’ясовано три ключові функції, які є базисом для вибору нових видів економічної діяльності відмінних від основної – торговельної діяльності. Визначено, що питання взаємно злагодженого, збалансованого, ефективного функціонування всіх елементів корпоративної інтегрованої системи безпосередньо корелюється з модернізацією моделей управління в корпоративних системах торгівлі, що є напрямком для подальших досліджень.

Біографія автора

К. В. Трофименко , Львівський торговельно-економічний університет, кафедра економіки вул. Туган-Барановського 10, м. Львів, 79005, Україна, тел.: +380989445614

викладач Хмельницького кооперативного фахового коледжу

Посилання

1. A difficult year: how the revenues, profits and losses of the leading retailers of Ukraine changed.www.rau.ua/novyni/vazhkij-rik-pributki-ta-zbitki/ Accessed 05.10.2023
2. Trofymenko K.V. Directions of modernization of trade corporate networks in the conditions of martial law. Problems and prospects of business development in Ukraine: materials of the III International Science and Practice. conf. of young scientists and students (Lviv, March 2, 2023): abstracts of reports. Lviv: Lviv University of Trade and Economics, 2023. P. 124–127.
3. Kuts, L. L., and N. I. Shulgat. “Diversification and its role in strengthening the strategic stability of the enterprise.” Sustainable economic development, 2011, no. 4, pp. 84–88, www.dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/12732/1/Accessed 03.10.2023.
4. Goel, K., Bandara, W., & G. Gable. “Conceptualizing Business Process Standardization: A Review and Synthesis.” Schmalenbach J Bus Res, 2023. doi.org/10.1007/s41471-023-00158-y.
5. Shaturaev, J. “Company Modernization and Diversification Processes.” ASEAN Journal of Economics and Economic Education, no.1(1), 2022, pp. 47–60.
6. Zgurska, O. M. “Diversification as a method of increasing thee conomic efficiency of the enterprise.” Investments: practice and experience, no. 13, 2018, pp. 16–21.
7. “The Ukrainian market of mergers and acquisitions fellby 62% during the year.” Epravda, www.epravda.com.ua/news/2021/04/5/672661/ Accessed 05.02.2023.
8. Sharoyan, F. “Key stage sofdeveloping a diversification strategy on international markets.” Entrepreneur ship and Innovation, no. 16, 2021, pp. 20–25. doi.org/10.37320/2415-3583/16.3

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-06