ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ТУРИСТИЧНУ ІНДУСТРІЮ КРАЇН ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ

Автор(и)

  • О. О. Тимощук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка Міністерство освіти і науки України, кафедра математики та економіки, вул. Стрийська, 3, м. Дрогобич, 82100, Україна https://orcid.org/0009-0005-6816-3185

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.20.118-126

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, туристична індустрія, країни Північної Африки, штучний інтелект, великі данні, блокчейн, Інтернет-речей, мобільні додатки

Анотація

У статті розглядаються напрямки впровадження цифрових технологій у туристичну галузь країн Північної Африки, оскільки їхній ринок дозвіллєвих послуг значно відстає від інших країн Середземномор’я за рівнем проникнення інформаційно-комунікаційних технологій. Зазначається, що цифрові технології пропонують величезний потенціал для максимізації доходів від туризму, збільшення туристичного попиту, покращення якості пропозиції та полегшення комунікації. Окремо виділено новітні цифрові технології, які використовуються в туристичній індустрії провідних країн Північної Африки: по-перше, штучний інтелект і його застосування в топових готелях Марокко та Єгипту відбувається за допомогою сканування сітківки ока або відбитків пальців, що дозволяє підвищити якість обслуговування клієнтів за рахунок послуг персоналізації; по-друге, використання Big Data північно-африканськими туроператорами надає змогу інвентаризувати туристичні ресурси, сприяти розвитку рекреаційних зон, аналізувати туристичні маршрути; по-третє, використання технології блокчейн дозволяє в режимі реального часу відстежувати інформацію про вільні номери в різних готелях країн Північної Африки, оплачувати проживання, бронювати туристичні послуги, керувати ідентифікацією клієнтів; по-четверте, Інтернет речей (IoT) успішно застосовується в індустрії туризму країн Північної Африки для досягнення максимальної відповідності умов подорожей індивідуальним уподобанням мандрівників, що докорінно змінює всю індустрію туризму; по-п’яте, використання мобільних додатків, призначених для мандрівників, забезпечує широкий спектр функцій, зокрема, купівлю авіаквитків, бронювання готелів, навігацію на місцевості, надання довідкової інформації про пам’ятки, рейтинги закладів розміщення. Було підтверджено, що розширення цифрових технологій у поєднанні зі зниженням вартості обладнання покращило надійність, сумісність і взаємозв’язок численних терміналів і програм, що перетворило їх на потужний інструмент, який може принести користь у просуванні та зміцненні стратегія та діяльність індустрії туризму країн Північної Африки.

Біографія автора

О. О. Тимощук, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка Міністерство освіти і науки України, кафедра математики та економіки, вул. Стрийська, 3, м. Дрогобич, 82100, Україна

к.ю.н., докторант кафедри математики та економіки

Посилання

Gavrilyuk, O. V. “Pandemic crisis as a catalyst for digitalization of the tourism industry.” A collection of scientific papers of ChDTU, vol, 20, 2021, рр. 22 – 29.

Gorb, K.M. Volok, V.V., and N.O.Nebaba. “International tourism: evolution and development trends.” Eastern Europe: Economy, Business and Management, vol, 6, 2018, рр. 29 – 33.

Jinjoyan, V.V. “Modern innovative technologies in tourism and hospitality management.” Efficient economy, vol, 6, 2021.

Kopachynska,G. Mandryk, I., аnd I. Suhak. “Historical milestones in the development of tourism in Egypt.” International relations, public communications and regional studies. Regional Studies, vol, 1, 2021, рр. 220-239.

Opanashchuk, Y. Ya. Kolisnychenko, T. O., аnd A. M.Vergun. “World achievements and innovative technologies in the modern tourist and hotel-restaurant business.” Problems of innovation and investment development. vol, 27, 2021, рр. 57-65.

Adeola, O., аnd O. Evans. “ICT, infrastructure, and tourism development in Africa.” Tourism Economics, vol, 26, 2020, рр. 97-114.

Beck, J. Rainoldi, M., аnd R. Egger. “Virtual reality in tourism: A state-of-the-art review.” Tourism Review, vol, 74, 2019, рр. 586-612.

Bethapudi, A. “The Role of ICT in Tourism Industry.” Journal of Applied Economics and Business, vol, 74, 2015, рр. 67-79.

Canovi, M., and F. Pucciarelli. “Social media marketing in wine tourism: winery owners' perceptions.” Journal of Travel and Tourism Marketing, vol, 36, 2019, pp. 653-664.

Kumar, N., and R. Kumar. “Relationship between ICT and international tourism demand: a study of major tourist destinations.” Tour Econ. vol, 26, 2020, pp. 908–925.

Pradhan, R. P., Mallik, G., and T. P. Bagchi. “Information communication technology (ICT) infrastructure and economic growth: A causality evinced by cross-country panel data”, IIMB Management Review, vol, 26, 2018, pp. 91–103.

Yung, R. Khoo-Lattimore, C., and L. E. Potter. “Virtual reality and tourism marketing: Conceptualizing a framework on presence, emotion, and intention.” Current Issues in Tourism, vol.24, 2021, pp. 1505-1525.

UNWTO. Compendium of Tourism Statistics Data 2017 – 2021, Madrid, 2023.

WTTC. Travel & Tourism Economic Impact, London, 2023.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13

Номер

Розділ

Міжнародні економічні відносини