МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КАНАЛІВ КОМУНІКАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Л. В. Гриневич Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, пр. Науки, 9А, м. Харків, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4757-5106
  • Д. Ш.огли Мірзоєв Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, пр. Науки, 9А, м. Харків, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-3555-7672

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.20.136-144

Ключові слова:

заклад вищої освіти, маркетингове дослідження, дистанційна робота, анкетування, комунікації, комунікаційна діяльність

Анотація

В умовах жорсткої конкуренції на ринку освітніх послуг як в Україні, так і ззовні особливої актуальності набуває питання залучення абітурієнтів до навчання у закладах вищої освіти. На зараз існує багато негативних зовнішніх факторів, які не сприяють позитивній динаміці щодо набору. Отже, є потребу у визначенні механізмів та розробки стратегії що дозволить зміни на краще ситуацію з набором абітурієнтів. Першим кроком на цьому шляху може стати формування каналів комунікації університету з абітурієнтами. Для цього необхідно мати чіткий план дій як це робити.

Метою статті є обґрунтування методики формування каналів комунікації університету в умовах дистанційної роботи. Її було розроблено для іноземних абітурієнтів. Вибір цієї цільової аудиторії обумовлено інтересами держави пов’язаними з просуванням на Світовому та Європейському освітніх ринках українські заклади вищої освіти.

В якості методу дослідження було обрано статистичний метод спостереження, що дозволило надати кількісну та якісну оцінку потребам іноземних абітурієнтів. В якості інструменту було розроблено та реалізовано анкету, яка дозволила сформувати  портрет споживача освітніх послуг. Опитування проводилось анонімно, через платформу Google. Використання саме цієї платформи дозволило відстежувати процес опитування, тобто вже на початковому етапі зробити висновок щодо зацікавленості іноземних абітурієнтів та здобувачів в отриманні освіти в Україні.

Методика складається з 7 етапів, послідовне виконання яких дозволило виокремити та описати канали комунікації, які доцільно використовувати для спілкування з іноземними абітурієнтами. Таким чином запропонована методика формування каналів комунікації університету в умовах дистанційної роботи має практичне значення та може використовуватись в діяльності закладів вищої освіти.

Біографії авторів

Л. В. Гриневич, Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, пр. Науки, 9А, м. Харків, 61002, Україна

доктор економічних наук, професор, завідувачка кафедри маркетингу

Д. Ш.огли Мірзоєв, Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця, Міністерствo освіти і науки України, кафедра маркетингу, пр. Науки, 9А, м. Харків, 61002, Україна

кандидат економічних наук, викладач кафедри маркетингу

Посилання

Smith, P., & Z. Zook. Marketing Communications, 7th ed., 2019, www.perlego.com/book/1589959/marketing-communications-integrating-online-and-offline-customer-engagement-and-digital-technologies-pdf . Accessed 20 March 2024

Volkova, N. P. Professional and pedagogical communication: teacher. manual. Kyiv, Academy, 2006.

Karamushka, L. M. Psychology of educational management: education. manual Kyiv, Lybid, 2004.

Kotler, F. Ten deadly sins of marketing: signs and methods of solution; trans. from English I. P. Husak, A. Yu. Husak. Kyiv, VD Kyiv-Mohyla Academy, 2006.

Pocheptsov, H. G. Theory of communication, 2nd ed. Kyiv, Kyiv University Publishing Center, 1999.

Hryshchenko, I., and N. Krahmalova. “The role of communications in the functioning of higher educational institutions.” Interdyscyplinarność pedagogiki i jej subdyscypliny, ed. Z. Szaroty, F. Szloska. Radom, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB, 2013, pp. 764-771, knutd.edu.ua/publications/pdf/International_editions/Gryshchenko_Krakhmaleva_6.pdf Accessed 20 March 2024;

Orekhova, S.E. “Corporate culture as a tool for forming the communicative policy of the institution of higher education of Ukraine.” Internationalization of higher education of Ukraine in the conditions of the multicultural world space: state, problems, prospects: mater. II International science and practice conference, Mariupol, April 18–19, 2018. Mariupol, 2018, pp. 76–78;

Sakaliuk, O. “Organization of effective communication in modern educational institutions.” Science and education, no. 6, 2014, pp. 197–200.

Official website of the Ministry of Education and Science of Ukraine, mon.gov.ua/ua/news/inozemni-studenti-obirayut-ukrayinski-zvo-za-yakisnu-osvitu-rezultati-doslidzhennya Accessed 20 March 2024

Official website of the State Statistics Service of Ukraine, www.ukrstat.gov.ua/ Accessed 20 March 2024

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-13

Як цитувати

Гриневич, Л. В., & Мірзоєв, Д. Ш. (2024). МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ КАНАЛІВ КОМУНІКАЦІЇ УНІВЕРСИТЕТУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(20), 136–144. https://doi.org/10.15330/apred.1.20.136-144