КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ В СИСТЕМІ ГЛОБАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.20.209-221Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні переваги, глобальний маркетинг, глобалізація, маркетингова стратегія, глобальний ринок, транснаціональна корпораціяАнотація
Стаття присвячена дослідженню проблематиці місця та ролі конкурентоспроможності в системі глобального маркетингу. Метою дослідження є розкриття сучасних поглядів на тлумачення конкурентоспроможності, ідентифікація факторів, що зумовлюють її забезпечення на глобальному ринку, виявлення особливої ролі маркетингового інструментарію у її підвищенні. Для досягнення цієї мети було використано різноманітні методи дослідження, такі як аналіз, класифікація, групування, індукція, дедукція та узагальнення. Результати дослідження свідчать про важливість конкурентоспроможності для підприємств у глобальному маркетинговому середовищі. Конкурентоспроможність є ключовим фактором успіху підприємств у контексті зростаючої конкуренції та швидких змін на ринку. Аналіз показує, що підтримка конкурентоспроможності дозволяє підприємствам не лише вижити на ринку, але й активно конкурувати і забезпечувати стійкий розвиток. Конкурентоспроможність підприємства визначається його здібностями та компетентністю, які можуть перетворитися на конкурентні переваги. Автор статті аналізує різноманітні аспекти конкурентоспроможності, включаючи внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на неї. Додатково, результати дослідження підкреслюють роль маркетингу у забезпеченні конкурентоспроможності підприємств. Зокрема, вони показують, що маркетинг став ключовим елементом боротьби за лідерство на ринку, що вимагає від підприємств розробки ефективних маркетингових стратегій, спрямованих на створення та реалізацію продукції з більш привабливими перевагами ніж у конкурентів. Наукова новизна визначається у комплексному підході до розуміння розкриття конкурентоспроможності, де інструментарій маркетингу виступає ключовим елементом успішної стратегії. Практичне значення статті полягає у наданні підприємствам засобів для розуміння важливості, аналізу та покращення їхніх маркетингових стратегій з метою підвищення конкурентоспроможності на глобальному ринку. Перспективами подальших досліджень є глибший аналіз взаємозв'язку між маркетингом і конкурентоспроможністю, дослідження новітніх технологій та інновацій у маркетингу, а також розробка стратегій маркетингу, спрямованих на глобальний ринок і забезпечення конкурентних переваг підприємствам.
Посилання
Altukhov, P. L. "Process approach to ensuring the competitiveness of the enterprise." Bulletin of Economic Science of Ukraine, no. 2, 2005, pp. 3-5.
Bilotserkivets, V.V. Management of international competitiveness and foreign economic activity. NMetAU, 2019.
Hrytsyshyn, N. V. "Competitiveness of a manufacturing enterprise." Galician Economic Bulletin, no. 1, 2005, pp. 29-34.
Dolzhansky, I. Z. Competitiveness of the enterprise. Center for Educational Literature, 2006.
Kovalenko, N. V., and S. G. Mizyuk. "International competitiveness of the enterprise: Essence, main components and sources of competitive advantage formation." Priazovsky Economic Herald, no. 2 (13), 2019, pp. 26-30.
Korzh, M. V., et al. "International Marketing Strategy in the Management of Innovative Development." Business Navigator, No. 2, 2019, pp. 18-23.
Krasnyak, O. P., and V. O. Mytsyk. "Competitiveness and competitive advantages of the enterprise in modern market conditions". Effective Economy, no. 11, 2019.
Kryveshko, O. V. and P. V. Sidun. "Factors of formation of competitiveness of enterprises and clusters". Bulletin of Lviv Polytechnic National University, no. 720, 2011, pp. 180-88.
Mamatova, L. S., and A. O. Pozhidaeva. "Theoretical Aspects of Enterprise Competitiveness". Bulletin of Priazovsky State Technical University, no. 37, 2019, pp. 121-26.
Prikhodko, V. P., and M. F. Zozulya. "Competition and competitiveness of international companies". Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, no. 39, 2021.
Sivachenko, I. Y., editor. Managing the international competitiveness of an enterprise (organization). CUL, 2015.
Chernysheva, O. B., et al. Competitiveness of the enterprise: Assessment of the level and directions of improvement. Editor O. G. Yankovoy, Atlanta, 2013.
Stahl, T. V., and M. P. Belikov. "Influence of marketing on the formation of competitiveness of the firm". Businessinform, No. 11, 2019, pp. 425-33.
Brenčič, M. M.. "The Sources of Competitiveness in the International Marketing Environment the View of a Small Country in Transition". Global Perspectives in Marketing for the 21st Century. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science, редактори Ajay K. Manrai та H. Lee Meadow, Springer, Cham, 2015, pp. 473–77, https://doi.org/10.1007/978-3-319-17356-6_143.
Chabowski, B. R., and J. A. Mena. "A Review of Global Competitiveness Research: Past Advances and Future Directions." Journal of International Marketing, no.25(4), 2017, pp. 1–24, https://doi.org/10.1509/jim.16.0053.
IMD World Competitivness Booklet 2023. IMD - International Institute for Management Development, 2023.
Skare, M., and D. Riberio Soriano. "How Globalization Is Changing Digital Technology Adoption: An International Perspective". Journal of Innovation & Knowledge, apr. 2021, https://doi.org/10.1016/j.jik.2021.04.001.
Slater, S., and J. Narver. "Market Orientation and the Learning Organization." Journal of Marketing, no. 59(3), 1995, pp. 63–74.
Sudirjo, F.. "Marketing Strategy in Improving Product Competitiveness in the Global Market." Journal of Contemporary Administration and Management (ADMAN), vol. 1, no. 2, aug. 2023, pp. 63–69, https://doi.org/10.61100/adman.v1i2.24.
Teece, D., et al. "Dynamic Capabilities and Strategic Management." Strategic Management Journal, no. 18(7), 1997, pp. 509–33.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).