МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАЛУЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙ У ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ СФЕРИ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ТГ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.20.221-229Ключові слова:
креативні індустрії, інвестиції, маркетинг, маркетингові дослідження, просування, освітні послугиАнотація
У статті розглянуто залучення інвестицій у людський капітал сфери креативних індустрій Івано-Франківської ТГ, проаналізовано класифікацію видів економічної діяльності, яка входить до переліку креативних індустрій. Метою статті є дослідження інвестицій в освітні програми, які формують фахівців у сфері креативних індустрій. У процесі дослідження було використано кабінетні дослідження, а також методи: абстрагування, узагальнення та порівняльного аналізу.
Визначено, що найбільша сукупність освітніх програм, яка формує фахівців у сфері креативних індустрій, знаходиться у галузі 02 Культура і мистецтво. Результати дослідження дали можливість визначити освітні програми з найбільшим рівнем інвестицій. Аналіз останніх досліджень та публікацій в даній темі дає можливість зрозуміти, що в умовах нестабільності креативні індустрії можуть стати драйвером розвитку ТГ. Інвестиційний потенціал креативних індустрій складається як з внутрішніх ресурсів, так і зовнішніх. Проаналізовано витрати абітурієнтів, які інвестували в освітні програми, що дають можливість працевлаштування в креативних індустріях.
Уваги заслуговує кількість вступників, яка вступила на спеціальності сфери культури і мистецтва. Коливання аудиторії і її залучення притаманне як і державним, так і приватним вузам. Крім цього, варто зазначити рівень інвестицій в освіту по кожній освітній програмі. Також показано відповідність кількості студентів по кожній освітній програмі. Визначено освітні програми з найвищим рівнем кількості студентів. В цілому, варто зазначити, що інвестиційна оцінка в людський капітал в освітньому вимірі дає можливість для розвитку у креативному середовищі. Дана сфера перебуває в процесі постійної трансформації і розвитку, і буде об’єктом постійних досліджень як вчених, так і бізнес структур, які просувають свої товари чи послуги в цифровому середовищі. Проведене дослідження залучення інвестицій у людський капітал сфери креативних індустрій Івано-Франківської ТГ має практичну значущість у сфері креативних індустрій, оскільки дає можливість аналізу залучення інвестицій в освітній сегмент креативних індустрій. Роль і місце інвестицій в освіту в структурі інвестицій в креативні індустрії буде постійно зростати. Фірми будуть вдаватися до постійного пошуку кадрів в сфері культури і мистецтва. Адже показник залученості активності абітурієнтів здійснює постійний вплив на інші фактори культурного середовища. Цим в свою чергу і формується інвестиційний клімат в сфері надання освітніх послуг, який безпосередньо здійснює вплив на інвестиційний клімат креативних продуктів, визначенням їхнього місця в порівнянні з іншими продуктами в структурі економіки ТГ.
Посилання
On Approval of Types of Economic Activity Belonging to Creative Industries. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 24.04.2019 No. 265-p. Cabinet of Ministers of Ukraine, www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzchnoyi-diyalnosti-yaki-nalezhat-do-kreativnih-industrij. Accessed 5 Apr.2024.
Information resource Introduction of the EDBO, vstup.edbo.gov.ua/ Accessed 5 Apr.2024.
Main Department of Statistics in Ivano-Frankivsk region, ifstat.gov.ua/ Accessed 5 Apr.2024.
Chalmers, Dominic, Fisch, Christian, Matthews, Russell, Quinn William, and Jan Recker. “Beyond the bubble: Will NFTs and digital proof of ownership empower creative industry entrepreneurs?” Journal of Business Venturing Insights, vol. 17, 2022, doi: 10.1016/j.jbvi.2022.e00309
Kovpak, Viktoriia, and Nataliia Lebid. “Creative industries as a mechanism of creative economy and strategic communications.” Baltic Journal of Economic Studies. vol. 8(4), 2022, pp. 102-109, doi: 10.30525/2256-0742/2022-8-4-102-109
Salder, Jacob. “The creative business: enterprise development in the arts-based creative industries.” Creative Industries Journal, vol. 14(1), 2021, pp. 63-80, https://doi.org/10.1080/17510694.2020.1789414
Kong, Lily. “From cultural industries to creative industries and back? Towards clarifying theory and rethinking policy.” Handbook on the Geographies of Creativity. Edward Elgar Publishing, 2020, pp. 54-72, https://doi.org/10.4337/9781785361647.00011
Gonzalez-Cristiano, Alberto, and Nicolas Le Grand. “Achieving a shared understanding in the creative industries: freelancers’ use of boundary objects in collaborative innovation projects.” Creative Industries Journal, 2023, pp. 1-16, doi: 10.1080/17510694.2023.2218656.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).