ДЕФІНІЦІЯ «УПРАВЛІНСЬКИЙ КОНСАЛТИНГ»: КРИТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПЛОЩИНИ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ ТА НОВІТНІЙ ПОГЛЯД НА ТЕРМІНОЛОГІЮ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.20.271-279Ключові слова:
управлінський консалтинг, підприємство, організація, незалежність, об'єктивність, кваліфікаціяАнотація
У даній статті розглядається питання визначення управлінського консалтингу. За мету обрано комплексний огляд визначень різними науковцями, спільних рис між визначеннями та відмінностей, критичний аналіз наукових підходів до цієї дефініції, формування авторського тлумачення управлінського консалтингу на основі аналізу історії ринку консалтингових послуг. При проведенні дослідження використано загальнонаукові методи групування, узагальнення, порівняння, аналізу та синтезу тощо.
На основі аналізу існуючих дефініцій автор пропонує власне визначення, яке є достатньо широким, щоб охоплювати весь спектр діяльності управлінського консалтингу, і в той же час достатньо конкретним, щоб бути зрозумілим і практичним, що сприятиме розвитку теоретичного підґрунтя управлінського консультування та усуненню термінологічних провалин. Проаналізовано роль управлінського консалтингу в сучасному світі та стверджується, що він є важливим інструментом для підвищення ефективності діяльності підприємств та організацій, дозволяє їм отримати незалежну оцінку діяльності, розробити та впровадити ефективні рішення для вирішення проблем управління.
Управлінське консультування (консалтинг) - надання незалежних, об'єктивних і кваліфікованих послуг з вирішення управлінських проблем для підвищення ефективності бізнесу, охоплює широкий спектр діяльності, від стратегічного планування до впровадження нових бізнес-процесів і технологічних рішень, може бути надано в будь-якому бізнесі, незалежно від його розміру, галузі або стадії розвитку. Автор підкреслює основні характеристики управлінського консалтингу, такі як незалежність (консультанти повинні бути незалежними від організації, якій вони надають послуги), об'єктивність (консультанти повинні бути об'єктивними у своїх оцінках і рекомендаціях), професіоналізм (консультанти повинні мати необхідні знання і досвід для надання якісних послуг). А також запропоновано креативний погляд на управлінський консалтинг як компас, який допомагає підприємствам та організаціям знайти коректний шлях до успіху.
Посилання
Ovchinnikova, G.V. (). Management consulting: theory and practice. Kyiv, Ekonomichna dumka, 2006.
Osipova, L.M. “Development of management consulting in Ukraine.” Ekonomika Ukrainy, no.11, 2015, pp.123-130.
Ovchinnikova, G.V. Management consulting: theory and practice. Kyiv, KNEU, 2018
Porter, M. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. Kyiv, Nash format, 2020.
Peters, T. The difference: how to create and sustain competitive advantage. Kyiv, Osnovy,1999.
Didukh, O.V., & A.V.Didukh. Management consulting: a textbook. Lviv, Publishing House of Lviv Polytechnic, 2022.
Ilchuk, N.V. Management consulting: theoretical and methodological aspects: a monograph. Lviv, Lviv Polytechnic, 2016.
Dyachenko, O.M., & P.G.Kovalchuk. Management consulting: a textbook. Kyiv, Znannia, 2012.
McKinsey & Company. McKinsey Global Survey of Business Executives. 2022.
BCG. The State of Management Consulting. 2022.
Bain & Company. The Value of Management Consulting. 2022.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).