СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ З УРАХУВАННЯМ МАРКЕТИНГОВИХ РИЗИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.20.130-140Ключові слова:
сільське (фермерське) господарство, стратегічне управління, маркетингові ризики, маркетингові рішення, втрати, оцінка ризику, канали збуту продукціїАнотація
Досліджено регіональні аспекти стратегічного управління сільським (фермерським) господарством з урахуванням маркетингових ризиків, що є важливим аспектом для забезпечення ефективного та стійкого розвитку аграрної галузі, особливо в умовах динамічних змін ринку та кліматичних факторів, що потребує додаткових досліджень. Метою статті є розглянути та проаналізувати регіональні аспекти стратегічного управління сільським господарством з урахуванням маркетингових ризиків. Для досягнення цієї мети застосовано методики оцінювання маркетингових ризиків. В процесі написання статті авторами використано індуктивний та дедуктивний методи при проведенні аналізу маркетингового ризику. За допомогою аналізу та порівняння здійснено порівняння методик оцінювання маркетингових ризиків. Абстрактно-логічний метод застосовано для теоретичних узагальнень і формування висновків. Обґрунтовано методики оцінювання маркетингових ризиків. Розкрито та систематизовано канали збуту продукції з урахуванням маркетингових ризиків. Для зменшення рівня маркетингових ризиків доцільно: виявити область підвищеного ризику, його ступінь, прийняти правильне рішення для його максимально можливого зменшення або взагалі запобігти ризику; забезпечити збереження ризику та його передачу ризику; зменшити рівень ризику. Запропоновано провести ретельний аналіз ринку та клієнтів, тестування та експериментів. Авторами закцентовано увагу на забезпеченні використання різноманітних маркетингових каналів, таких як соціальні мережі, пошукова реклама, електронний маркетинг, та інші. Запропоновано розробити резервний план на випадок непередбачених обставин або невдалих кампаній, застосовувати інноваційні напрями, процеси стимулювання та навчання маркетингової команди новітнім технологіям і стратегіям, стимулювати співпрацю з іншими компаніями або організаціями Крім того одним із засобів зменшення маркетингових ризиків є мотивація. Перспективами подальших досліджень в даному напрямі є детальне вивчення чинників макро-, мікро- і мідісередовища, які впливають на діяльність сільськогосподарських підприємств.
Посилання
Belko, I.A. “Strategy for the development of agricultural enterprises in conditions of uncertainty of the market environment.” Scientific Bulletin of Kherson State University. Series "Economic Sciences." issue 9, part 1, 2014, pp. 73-77.
Borysova, T. M. Economic evaluation and organization of marketing support of anti-risk measures at machine-building enterprises: autoref. thesis for obtaining sciences. degree k-th econ. Sciences»: spec. 08.00.04 economy and enterprise management (engineering and instrument building). Lviv, 2007.
Bochko, O.Yu. “Reducing marketing risks in agricultural enterprises.” Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and development problems, no. 819, 2015, pp.24-28
Golyash, I., and I. Danyliuk. “Analysis of marketing risks of the enterprise.” Dspace.tneu, dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/22637/1/%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB% D1%96%D0%B7%20%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82.%20%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0 %B8%D0%BA%D1%96%D0%B2.pdf. Accessed 22 Mar. 2024.
Gurzhii, N. M. “System of marketing risks in enterprise activity.” Bulletin of the Khmelnytskyi National University, journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_6_4/167-170.pdf Accessed 22 Mar. 2024
Ermakov, O.Yu., and O.O. Laiko. “To the methodology of formation of development strategies of agricultural enterprises.” Scientific bulletin of NUBiP of Ukraine. Series "Economics, agrarian management, business", issue 200, part 2, 2014, pp. 107-114.
Zagorodniy, A. G., and Z. O. Koval. “Mediation and remuneration for mediation services.” Problems of economics and management, no. 484, 2003, pp. 72–79
Ivanov, Yu. B. “Reduction of marketing risks of industrial enterprises on the basis of consumer behavior management.” Economy: realities of time, no. 4.2013, pp. 52-57. Vernadsky National Library, nbuv.gov.ua/UJRN/econrch_2013_4_10. Accessed 18 Mar. 2024
Marketing analysis, edited by D.A. Stefanych. Ternopil, Economic Thought, 2011.
Marketing distribution policy. library.if.ua, library.if.ua/book/56/4022.html. (date of application: 18.03.2024).
Miklovda, V.P. “Effectiveness of strategic management of enterprises: modern problems and prospects for their solution.” Govt. higher education closing "Uzhhorod. national Univ., Higher education closing Union "Poltav. University of Economics and Trade". Poltava, PUET, 2013.
Mohylyna, L.M. “Improvement of strategic management of an agricultural enterprise.” Economy and society, economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/64.pdf. Accessed 21 Mar. 2024.
Pasenchenko, O. Yu. “Marketing risks of enterprise penetration into international markets.” Economy.” Bulletin of KNU named after Taras Shevchenko, issue 73, 2005.
Pisarenko, V. V., and Y. Yu. Lyakh. “The essence of marketing risks of agricultural enterprises.” PDAU, www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/visnyk/2014/04/14.pdf. Accessed 16 Apr. 2024.
Solntsev S. O. “Ovchinnikova A. In Evaluation of marketing risks when introducing a new product to the market.” Formation of the market economy: coll. of science works Spec. issue Marketing education in Ukraine, 2011, pp. 356―364
Chirva, O. G. “Conditions and factors of strategic management of the resource potential of agricultural enterprises.” Effective economy, no. 6, 2016, www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5022 Accessed 23 Apr. 2024.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).