ОЦІНКА РІВНЯ ОБІЗНАНОСТІ ТА СТАВЛЕННЯ НАСЕЛЕННЯ ДО ВИКОРИСТАННЯ КРИПТОВАЛЮТ У ТУРИСТИЧНІЙ СФЕРІ: РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ СПОЖИВАЧІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.21.190-202Ключові слова:
криптовалюти, блокчейн, туризм, міжнародний туризмАнотація
Протягом останнього десятиліття криптовалюти стають дедалі популярнішими. Використання технології блокчейн має значний потенціал для трансформації багатьох сфер життя та галузей економіки, включаючи туризм. Вивчення сприйняття та відгуків користувачів криптовалют, а також аналіз вражень та ставлення туристів до використання криптовалют у подорожах є безперечно актуальною темою дослідження, адже це дає підстави для оцінки їхньої готовності та зацікавленості у такому способі оплати.
Метою дослідження є здійснення оцінки рівня обізнаності та ставлення населення до використання криптовалют у туристичній сфері. Теоретичною основою дослідження є праці забіжних та вітчизняних вчених. Дослідження проводилося за допомогою наукових методів: аналізу і синтезу, індукції і дедукції, опитування, методів статистичного аналізу.
У статті проаналізовано результати опитування, проведеного серед різних груп населення, спрямованого на вивчення рівня обізнаності та інтересу до криптовалют. Результати опитування свідчать, що більшість респондентів мають загальне уявлення про криптовалюти, але рівень знань варіюється. Ставлення до криптовалют переважно нейтральне або позитивне, проте існують значні побоювання щодо волатильності ринку та відсутності регулювання. Респонденти вбачають потенціал використання криптовалют у туризмі для зниження витрат на транзакції та підвищення безпеки, але зазначають необхідність покращення інформованості та вирішення проблем з регулюванням. В підсумку, автори виокремлюють виклики з якими стикаються користувачі криптовалют у туризмі та надають рекомендації щодо усунення проблем застосування криптовалют в індустрії туризму.
Науковою новизною роботи є визначення рівня обізнаності населення в сфері використання криптовалютних платежів, зокрема в туризмі. Практичне значення дослідження полягає в тому, що воно дає можливість суб’єктам туристичної діяльності зрозуміти, наскільки їхні клієнти готові використовувати криптовалюти для оплати послуг, а також для розробки стратегії впровадження криптовалютних платежів.
Посилання
Önder, I., and H. Treiblmaier. “Blockchain and Tourism: Three Research Propositions.” Annals of Tourism Research, vol. 72(C), 2018, pp. 180-182, https://doi.org/10.1016/j.annals.2018.03.005
Thees, H., Erschbamer, Е., and H.Pechlaner. “The application of blockchain in tourism: use cases in the tourism value system.” European Journal of Tourism Research, vol. 26, 2020, https://doi.org/10.54055/ejtr.v26i.1933
Erceg A., Damoska Sekuloska J., and I. Kelić. “Blockchain in the Tourism Industry—A Review of the Situation in Croatia and Macedonia.” Informatics, vol. 7(1), 2020, https://doi.org/10.3390/informatics7010005
Aiazbekov, A. “Cryptocurrency as a method of payment in the tourism sector.” Financial Internet Quarterly, vol. 19(1), 2023, pp. 57-65, https://doi.org/10.2478/fiqf-2023-0006
Marco, V., Cinzia, D.A., Rosario, F., and G.C. Elmo. “About on Organizational Impact on the Adoption of New Technologies in Tourism.” Cultural and Tourism Innovation in the Digital Era. Springer International Publishing, 2020, pp. 247-256, https://doi.org/10.1007/978-3-030-36342-0_20
Haponenko, H., Vasylenko, V., Yevtushenko, O., and I. Shamara. “Problems and Prospects of Implementation of Blockchain Technologies in the Tourist Industry of Ukraine.” The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism”, no 14, 2021, pp. 217-224, https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-14.
Ilnytska-Hykavchuk, H. Y. “The role of digital platforms in the growth of tourism business.” Herald of Khmelnytsky National University, no 6(1), 2021, pp. 232-234, https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6-36.
Myronov, Yu.B, and Ya.О. Barybina. “Prospects of the use of blockchain technologies and cryptocurrencies in the tourism industry.” Herald of Lviv University of Trade and Economics. Economic Sciences, no 75, 2024, pp. 95-101, https://doi.org/10.32782/2522-1205-2024-75-13
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).