СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ НА РИНКУ ДОПОМІЖНИХ ЗАСОБІВ РЕАБІЛІТАЦІЇ

Автор(и)

  • Н. С. Косар Національний університет «Львівська політехніка» Міністерство освіти і науки України, Кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0003-0180-2630
  • Х. Р. Мельник Національний університет «Львівська політехніка» Міністерство освіти і науки України, Кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна https://orcid.org/0009-0006-8751-2974

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.21.279-287

Ключові слова:

соціально-відповідальний маркетинг, засоби реабілітації, люди з обмеженими можливостями, багатоканальний маркетинг, зворотні канали розподілу товарів

Анотація

Встановлено, що соціально-відповідальний маркетинг є невід’ємною складовою діяльності сучасних підприємств, але його реалізація залежить від особливостей пропонованих товарів. Метою статті є дослідження ключових аспектів реалізації соціально- відповідального маркетингу продавцями на ринку допоміжних засобів реабілітації через використання ними омніканального маркетингу та зворотніх каналів розподілу товарів у своїй діяльності. З огляду на зростання кількості людей з інвалідністю ці питання набувають сьогодні особливої актуальності. Для реалізації мети роботи було зібрано та проаналізовано вторинну маркетингову інформацію про ринок засобів реабілітації, використано метод спостереження за діяльністю продавців засобів реабілітації, бенчмаркінгу, систематизації та порівняння. Наукова новизна роботи полягає у поглибленні теоретико-методичних засад використання концепції соціально-відповідального маркетингу підприємствами, що орієнтовані у своїй діяльності на людей з обмеженими можливостями. Встановлено, що у процесі закупівлі товарів в умовах воєнного стану, споживачі віддають перевагу тим брендам, які впровадили принципи соціальної-відповідальності у свою діяльність. У статті проведено дослідження продавців, які реалізують допоміжні засоби для реабілітації у м. Львові. Виявлено, що усі компанії забезпечують інформування споживачів щодо пропонованих товарів на сайті, але не всі вони надають можливість придбання товарів онлайн. Серед послуг, які надають такі продавці, можна виділити консультації фахівців. Одночасно деякі продавці, зокрема, ТОВ «Медичний магазин» використовує канали зворотного розподілу товарів, викуповуючи вживані крісла колісні, а також пропонує послуги прокату реабілітаційної техніки, що збільшує її доступність для потребуючих. У цьому напрямі рекомендованою ініціативою для торгових посередників, що реалізують засоби реабілітації, буде розробка платформи для людей з інвалідністю, на якій вони зможуть одержати допоміжні засоби для реабілітації, які вже були у вжитку при умові належної перевірки якості таких товарів продавцями аналогічних товарів чи купити нові товари у торгових посередників та вітчизняних виробників. Це свідчить про практичну цінність даного дослідження.

Біографії авторів

Н. С. Косар , Національний університет «Львівська політехніка» Міністерство освіти і науки України, Кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри
маркетингу та логістики

Х. Р. Мельник , Національний університет «Львівська політехніка» Міністерство освіти і науки України, Кафедра маркетингу і логістики, вул. Степана Бандери, 12, м. Львів, 79000, Україна

студентка спеціальності «Маркетинг»

Посилання

Rybina, O. I., Letunovska, N. E., and A. Kuzіor. “Socially responsible marketing as a way to increase the competitiveness of business entities.” Mechanism of economic regulation, no. 1, 2020, pp. 86–96, https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.07.

Kharchenko, T. O. “Socially responsible marketing as the basis for the development of enterprises.” Efficient economy, no. 6, 2019, https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.64.

Petrovskyi, O. O. “Imperatives of the conception of socially responsible marketing of enterprise.” Business inform, no. 2, 2024, pp. 355–362, https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-2-355-362.

Sotnyk, A., and V. Karpenko. “Peculiarities of marketing in the field of physical rehabilitation services.” The creative industries revolution: how marketing and management are creating the future: proceedings of the reports of the I International Scientific and Practical Internet Conference. KhNU, 2024, pp. 375–378, https://elar.khmnu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/923eb177-4143-42ec-85f1-22df14415d12/content#page=376. Accessed 30 Mar. 2025.

Makedon, V. V. “Socially responsible marketing for the development of the potential of people with disabilities.” Entrepreneurship and innovation, no. 32, 2024, pp. 9–13, https://doi.org/10.32782/2415-3583/32.1.

Stasyuk, O. M. Marketing in the field of rehabilitation services: educational manual. Lviv, LDUFK, 2012, 167 p., https://repository.ldufk.edu.ua/server/api/core/bitstreams/eddca623-0894-44c7-bfff-64d5bd9e2c68/content.

“Tanasyshyn at the UN headquarters: In Ukraine, more than 3 million people with disabilities are people with enormous potential, skills, ideas and strength.” Ministry of Social Policy of Ukraine, https://msp.gov.ua/press-center/news/tanasyshyn-u-shtab-kvartyri-oon:-v-ukrayini-ponad-3-mln-lyudey-z-invalidnistyu-tse-lyudy-z-velycheznym-potentsialom-navychkamy-ideyamy-syloyu. Accessed 17 Apr. 2025.

Derman, L. M., and R. I. Vlasyk. “Representation of the image pf people with disabilities in advertising of the XXI century.” Cultural almanac, no. 1, 2023, pp. 114–120, https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.1.15.

Official site “Ortomedica medical equipment”, https://ortomedica.ua/. Accessed 13 Apr. 2025.

Official site “Med-Magazin”, https://med-magazin.ua/ua/. Accessed 13 Apr. 2025.

Official site “Ortotehno”, https://www.ortotehno.com/. Accessed 14 Apr. 2025.

Official site “Orto Smart – Medical equipment, Ortho salon”, https://ortosalon.ua/ua/. Accessed 14 Apr. 2025.

Official site “Baldinelli”, https://baldinelli.ua/ua Accessed 14 Apr. 2025

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Як цитувати

Косар , Н. С., & Мельник , Х. Р. (2025). СОЦІАЛЬНО-ВІДПОВІДАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ НА РИНКУ ДОПОМІЖНИХ ЗАСОБІВ РЕАБІЛІТАЦІЇ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(21), 279–287. https://doi.org/10.15330/apred.1.21.279-287