ЯКІСНЕ НАДАННЯ ПОСЛУГ ТА ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕРСОНАЛУ В ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • І.Б. Румянцева Карпатський (Прикарпатський) національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201 Д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна https://orcid.org/0000-0002-9940-3648
  • О.Г. Мальована ЗВО «Університет Короля Данила» Міністерство освіти і науки України, кафедра туризму та готельно-ресторанної справи, вул. Євгена Коновальця, 35, м. Івано-Франківськ, 76011, Україна https://orcid.org/0000-0003-1635-3989

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.21.350-358

Ключові слова:

розвиток персоналу готельно-ресторанного бізнесу, якісне управління розвитком персоналу, управління персоналом, якість надання послуг, компетентність, продуктивність, готельно-ресторанний бізнес

Анотація

У статті досліджено якісне надання послуг та ефективне управління розвитком персоналу у сфері готельно-ресторанного бізнесу. Розглянуто  визначення поняття  «розвиток  персоналу»  різними  науковцями.  Обґрунтовано, що якісно надані послуги та вдосконалення управління  розвитком  персоналу готельно-ресторанного бізнесу позитивно  впливатиме на ефективне управління діяльністю підприємствами гостинності. Метою  статті  є  дослідження процесу розвитку управління персоналу в готельно-ресторанному бізнесі та якісно наданих послуг працівниками сфери гостинності. При вирішенні поставлених завдань нами використано ряд методів дослідження: включаючи аналіз літературних джерел для отримання глибшого розуміння теми; методи аналізу та синтезу, порівняльних характеристик щодо проблем з надання якісних послуг від працівників готельно-ресторанного бізнесу та ефективного управління розвитком персоналу в закладах сфери гостинності.

Встановлено,  що  якісне функціонування будь-якого закладу в сфері гостинності, в першу чергу, визначається ступенем розвитку його працівників та якісно наданими послугами. В сучасних умовах швидкого старіння теоретичних знань, умінь та практичних навичок, можливість закладів готельно-ресторанного бізнесу постійно підвищувати рівень надання якісних послуг за допомогою ефективної роботи своїх працівників є одним із найважливіших факторів забезпечення конкурентоспроможності підприємств гостинності на сучасному ринку послуг. Серед складових розвитку персоналу готельно-ресторанного бізнесу виокремлено пошук персоналу, адаптацію персоналу, професійну підготовку, оцінювання та атестацію, планування професійної кар’єри в сфері гостинності, а також  стимулювання розвитку персоналу.  Вказано на важливість розвитку управління персоналом, що в свою чергу покращує якість роботи підприємств гостинності. Зазначено,  що успіх діяльності сфери обслуговування вимагає надання якісних послуг та  безперервної уваги та зусиль щодо управління розвитку працівників готельно-ресторанного бізнесу. Запропоновано використання  сучасних навчальних програм щодо ефективного управління персоналом та якісного надання послуг працівниками в готельно-ресторанному бізнесі, а також розробка цільових навчальних програм для підприємств гостинності.

Біографії авторів

І.Б. Румянцева, Карпатський (Прикарпатський) національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи, вул. Галицька, 201 Д, м. Івано-Франківськ, 76008, Україна

доктор філософії з економіки, старший викладач,
факультет туризму, кафедра готельно-ресторанної та курортної справи

О.Г. Мальована , ЗВО «Університет Короля Данила» Міністерство освіти і науки України, кафедра туризму та готельно-ресторанної справи, вул. Євгена Коновальця, 35, м. Івано-Франківськ, 76011, Україна

старший викладач кафедри туризму та готельно-
ресторанної справи

Посилання

Druker, P.F. Challenges for Management in the 21st Century. Trans. from English. T. Litenskoi. KM-BUKS Publishing Group. 2020.

Kylin, O. V., and Yu. V.Tymchyshyn. “Formation of personnel of the hotel industry enterprise: domestic and foreign experience.” Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, no.22(2), 2018, pp.20–24.

Kuzmenko A.O., and H.B. Myroshnychenko. “Improvement of the organization’s staff development management system.” Economy and society, no. 19, 2018, pp. 874-880, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-19-132

Mantur-Chubata, O.S., Shelest, Y.O., Danilkova, A.I., and M.I.Zelena. “Personnel development as an integral part of the personnel management strategy.” Innovation and Sustainability, no. 4, 2022, pp.71-78

“Personnel development.” Shl, shl.com.ua/reshenija-dlja-hr/razvitie Accessed 06 Mar. 2025

Personnel development as a means of ensuring its competitiveness. KNUTD, en.knutd.edu.ua/publications/pdf/Ukrainian_editions/Nevmerzicka2015022812.pdf Accessed 06 Mar. 2025

Ruliev, V. A., Gutkevich, S. O., and T. Mostenska. Personnel Management: A Textbook. Condor Publishing House, 2013.

Appelo, Yurhen. Startup, scaleup, screwup: 42 tools to accelerate Learn and Agile business development. Trans. from English. M. Khandoha. Publishing house "Ranok": Fabula, 2021.

“Strategic approaches to Quality Management in the sphere of hotel business.” Revistaespacios, www.revistaespacios.com/a19v40n20/19402008.html# Accessed 06 Mar. 2025

“5 Important Staff Hotel Hospitality Training Programs.” Prenohq, prenohq.com/blog/5-important-staff-hotel-hospitality-training-programs/ Accessed 06 Mar. 2025

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Як цитувати

Румянцева, І., & Мальована , О. (2025). ЯКІСНЕ НАДАННЯ ПОСЛУГ ТА ЕФЕКТИВНЕ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ПЕРСОНАЛУ В ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(21), 350–358. https://doi.org/10.15330/apred.1.21.350-358

Номер

Розділ

Розвиток туристичного, готельного та ресторанного господарства