ІНТЕГРАЦІЯ МАРКЕТИНГУ ТА ЛОГІСТИКИ В СИСТЕМІ РЕСУРСІВ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.21.297-305Ключові слова:
маркетинг, логістика, ланцюг поставок, ресурси підприємства, оптимізація, конкурентоспроможністьАнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню теоретичних і прикладних засад взаємозв’язку маркетингу і логістики в системі менеджменту підприємства і розробці рекомендації щодо їх інтеграції задля підвищення ефективності використання ресурсів підприємства та росту його конкурентоспроможності. Для досягнення визначеної мети в ході дослідження використано методи: метод теоретичного дослідження, метод порівняльного аналізу, загально-логічний метод, метод узагальнення.
Авторами розглянуто спрямування маркетингу та логістики в системі роботи підприємства. Уточнено орієнтацію маркетингу на вивчення ринку, поведінки споживача, просування продукту та забезпечення задоволення та лояльності клієнтів. Зазначено, що логістика зосереджена на організації ефективних процесів постачання, зберігання, транспортування, формування запасів. Окремий акцент зроблено на можливостях, які отримуються внаслідок інтеграції цих напрямків діяльності. У статті представлено ключові точки дотику маркетингу і логістики – цінова політика, розробка політики пакування, прогнозування ринків збуту товарів, створення системи розподілу, формування складської сітки, політика в області запасів, політика обслуговування клієнтів, управління замовленнями. Попри спільну мету – задоволення клієнта, мають місце окремі розбіжності цілей маркетингу та логістики у точках дотику. Вирішення цих суперечностей можливе за рахунок знаходження «зон компромісу». Відмічено, що такий підхід дозволяє оптимізувати використання ресурсів підприємства, забезпечити достатній рівень обслуговування клієнтів, зменшити витрати та підвищити гнучкість та адаптивність підприємства у мінливих ринкових умовах роботи. У процесі проведеного дослідження здійснено систематизацію функціонального взаємозв’язку між маркетингом та логістикою як інтегрованих компонентів системи ресурсів та менеджменту підприємства.Обґрунтовано доцільність координації маркетингових та логістичних дій з метою підвищення ефективності управління та оптимізації використання ресурсів підприємства
Посилання
Krikavsky, E. V. Logistics management. Lviv Polytechnic National University Press, 2005.
Oklander , M.A., and M.V.Kirnosova Marketing commodity policy. Centre for Educational Literature, 2017.
Bondarenko, V.M. “Formation of interrelationships of marketing and logistics in entrepreneurial activity.” Effective economy, no. 7, 2015, www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4454. Accessed 20 April 2025.
Fedotova, I.V., and I.V. Kibets. “Interrelation of marketing and logistics in the motor transport enterprise.” Economics of the transport complex: a collection of scientific papers, Issue 19, 2012, pp. 57-67.
Holodnyj, G. O. “Marketing logistics as the basis of the concept of effective entrepreneurship.” Herald of KNTU, no. 4 (71), 2019., pp 181-186, https://doi.org/ 10.35546/kntu2078-4481.2019.4.22/. Accessed 1 May 2025.
Rojek, D. “Marketing and logistics - together more effectively.” Zeszyty Naukowe Uniwersytetu przyrodniczo-humanistycznego w Siedlcach. Series: Administration and Management, no. 90, 2011, pp. 111-118, core.ac.uk/download/pdf/160237392.pdf. Accessed 2 May 2025.
Vukasik, Z., Bril, J., and K. Tatara. “Marketing-logistics management.” Aytobusy. Organization and management series, 2016, no. 6, pp. 1725-1730.
Barcik, Ryszard, and Marcin Jakubiec. “Logistics marketing.” Acta academica karviniensia, no.13(4), 2013, pp. 5-12.
Vallet-Bellmunt, T., and P. Rivera. “The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributors.” Business and Society Review, 2018, DOI:10.3232/UBR.2018.V15.N4.03. Accessed 9 May 2025.
Gusakova, K. B., and V. G. Shynkarenko. “The relationship between marketing and logistics.” Modern trends in the development of economics and management in the VUCA-world: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference of Higher Education Applicants and Young Scientists (17 November 2022, Kharkiv). KhNADU, pp. 242 – 245, https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/c77dfb9e-c6c9-407e-a2c8-a6f9ac8adf67/content. Accessed 6 May 2025.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).