ІНТЕГРАЦІЯ МАРКЕТИНГУ ТА ЛОГІСТИКИ В СИСТЕМІ РЕСУРСІВ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • І. Б. Галюк Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерствo освіти і науки України, кафедра менеджменту та адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76000,Україна https://orcid.org/0000-0002-0726-1954
  • Л. С. Тараєвська Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерствo освіти і науки України, кафедра менеджменту та адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76000,Україна https://orcid.org/0000-0001-7301-0881

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.1.21.297-305

Ключові слова:

маркетинг, логістика, ланцюг поставок, ресурси підприємства, оптимізація, конкурентоспроможність

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню теоретичних і прикладних засад взаємозв’язку маркетингу і логістики в системі менеджменту підприємства і розробці рекомендації щодо їх інтеграції задля підвищення ефективності використання ресурсів підприємства та росту його конкурентоспроможності. Для досягнення визначеної мети в ході дослідження використано методи: метод теоретичного дослідження, метод порівняльного аналізу,  загально-логічний метод, метод узагальнення.

Авторами розглянуто спрямування маркетингу та логістики в системі роботи підприємства. Уточнено орієнтацію маркетингу на вивчення ринку, поведінки споживача, просування продукту та забезпечення задоволення та лояльності клієнтів. Зазначено, що логістика зосереджена на організації ефективних процесів постачання, зберігання, транспортування, формування запасів. Окремий акцент зроблено на можливостях, які отримуються внаслідок інтеграції цих напрямків діяльності. У статті представлено ключові точки дотику маркетингу і логістики – цінова політика, розробка політики пакування, прогнозування ринків збуту товарів, створення системи розподілу, формування складської сітки, політика в області запасів, політика обслуговування клієнтів, управління замовленнями. Попри спільну мету – задоволення клієнта, мають місце окремі розбіжності цілей маркетингу та логістики у  точках дотику. Вирішення цих суперечностей можливе за рахунок знаходження «зон компромісу». Відмічено, що такий підхід дозволяє оптимізувати використання ресурсів підприємства, забезпечити достатній рівень обслуговування клієнтів, зменшити витрати та підвищити гнучкість та адаптивність підприємства у мінливих ринкових умовах роботи. У процесі проведеного дослідження здійснено систематизацію функціонального взаємозв’язку між маркетингом та логістикою як інтегрованих компонентів системи ресурсів та менеджменту підприємства.Обґрунтовано доцільність координації маркетингових та логістичних дій з метою підвищення ефективності управління та оптимізації використання ресурсів підприємства

Біографії авторів

І. Б. Галюк , Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерствo освіти і науки України, кафедра менеджменту та адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76000,Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри
Менеджменту та адміністрування

Л. С. Тараєвська , Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Міністерствo освіти і науки України, кафедра менеджменту та адміністрування, вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, 76000,Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент
кафедри Менеджменту та адміністрування

Посилання

Krikavsky, E. V. Logistics management. Lviv Polytechnic National University Press, 2005.

Oklander , M.A., and M.V.Kirnosova Marketing commodity policy. Centre for Educational Literature, 2017.

Bondarenko, V.M. “Formation of interrelationships of marketing and logistics in entrepreneurial activity.” Effective economy, no. 7, 2015, www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4454. Accessed 20 April 2025.

Fedotova, I.V., and I.V. Kibets. “Interrelation of marketing and logistics in the motor transport enterprise.” Economics of the transport complex: a collection of scientific papers, Issue 19, 2012, pp. 57-67.

Holodnyj, G. O. “Marketing logistics as the basis of the concept of effective entrepreneurship.” Herald of KNTU, no. 4 (71), 2019., pp 181-186, https://doi.org/ 10.35546/kntu2078-4481.2019.4.22/. Accessed 1 May 2025.

Rojek, D. “Marketing and logistics - together more effectively.” Zeszyty Naukowe Uniwersytetu przyrodniczo-humanistycznego w Siedlcach. Series: Administration and Management, no. 90, 2011, pp. 111-118, core.ac.uk/download/pdf/160237392.pdf. Accessed 2 May 2025.

Vukasik, Z., Bril, J., and K. Tatara. “Marketing-logistics management.” Aytobusy. Organization and management series, 2016, no. 6, pp. 1725-1730.

Barcik, Ryszard, and Marcin Jakubiec. “Logistics marketing.” Acta academica karviniensia, no.13(4), 2013, pp. 5-12.

Vallet-Bellmunt, T., and P. Rivera. “The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributors.” Business and Society Review, 2018, DOI:10.3232/UBR.2018.V15.N4.03. Accessed 9 May 2025.

Gusakova, K. B., and V. G. Shynkarenko. “The relationship between marketing and logistics.” Modern trends in the development of economics and management in the VUCA-world: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference of Higher Education Applicants and Young Scientists (17 November 2022, Kharkiv). KhNADU, pp. 242 – 245, https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/c77dfb9e-c6c9-407e-a2c8-a6f9ac8adf67/content. Accessed 6 May 2025.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-17

Як цитувати

Галюк , І. Б., & Тараєвська , Л. С. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ МАРКЕТИНГУ ТА ЛОГІСТИКИ В СИСТЕМІ РЕСУРСІВ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА . Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 1(21), 297–305. https://doi.org/10.15330/apred.1.21.297-305