ТЕХНОЛОГІЇ МАРКЕТИНГУ В УПРАВЛІННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.21.306-314Ключові слова:
маркетинг, маркетингові інструменти, бенчмаркінг, конкурентоспроможність, територіальна громада, регіонАнотація
В статті розглянуто основні теоретичні положення використання технологій маркетингу як неформального інституту в управлінні територіальними громадами. Метою статті є удосконалення існуючих теоретико-прикладних положень впровадження інструментів маркетингового управління в діяльність територіальних громад з метою підсилення їх конкурентної позиції. Обґрунтовано актуальність та доцільність використання маркетингу в управління громадою як адміністративно-територіальною одиницею, важливість маркетингових технологій в якості інструменту управління конкурентоспроможністю громади. Маркетинг територіальної громади запропоновано розглядати як процес муніципального управління на користь суб'єктів регіональної влади та жителів території, метою якого є просування та розвиток економіко – соціальної системи громади, за рахунок використання та створення конкурентних переваг, на основі нових інноваційних технологій, як у процесі створення нових продуктів та послуг, так і в системі муніципального управління. Доведено, що використання тих чи інших маркетингових інструментів в управлінні територіальною громадою залежить від етапу розвитку регіонального управління та горизонту рішень, що приймаються місцевою владою. Сформовано перелік найбільш поширених інструментів: визначення цілей розвитку територіальної громади на основі застосування інструментів маркетингової аналітики; формування програм розвитку муніципального утворення на основі застосування баз даних та визначення цільових орієнтирів; реалізація комплексу програм регіонального розвитку шляхом обґрунтування вибору ринків, можливостей застосування кластерних технологій, формування мережевих структур. Визначено основні завдання маркетингу як інструменту розвитку громади. Розглянуто функціональний аспект маркетингу територіальної громади. Визначено ключові напрямки регіонального управління та можливість їх реалізації на основі маркетингового підходу є свідченням актуальності застосування маркетингових технологій. Досліджено сутність бенчмаркінгу в рамках розробки стратегії розвитку території.
Посилання
Zvieriakov, M.I., Kukharska, N.O., Klevtsevych, N.A., and O.S.Sharah. Strategizing regional development: theory, methodology, concept. Atlant VOI SOIU, 2019.
Dudkina, O. “Marketing of territoriesas a tool for ensuring competitive development.” Rehional'ni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy, 2016, № 21. рр. 9-13. Vernadsky National Library of Ukraine, nbuv.gov.ua/UJRN/rarpsu_2016_21_4. Accessed 10 Apr.2025
Oklander, M.A. “Macromarketing: marketing in the general government sector.” Marketing in Ukraine, 2003, no. 6. pp. 31-37
Pyrtko, M.S. “Marketingas a tool for the development of the territory of united communities.” Derzhava ta rehiony, vol. 4 (109), 2019, pp. 63-68.
Dochynets, I.V. “Rehionalnyi marketynh: sutnist, tsili ta zavdannia.” Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, no. 1 (45). vol. 1, 2015, pp. 65–68.
Krainova, T.V. “Marketing of the region as a factor of innovative development.” Akademichnyi ohliad, vol. 2 (41), 2014, pp. 85–90.
Kuksa, V.M. “Formation of the brand of Ukrainian cities as a necessary component of their development.” Financial space, no. 3 (31), 2018, рр. 110–117.
Kotleretal, P. Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. The Free Press, 1993.
Blakely, E. Planning Local Economic Development. Theory and Practice.SAGE Publications, 1994.
Anholt, S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan, 2007.
Rainisto, S.K. Place Branding for Small Cities, Regions, and Downtowns: The Essentials for Successful Destinations. Routledge, 2018.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).