ТРЕНДИ ТА СТРАТЕГІЇ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • О.М. Свінцов Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна https://orcid.org/0000-0002-6047-457X
  • Я.С. Лапчук Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна https://orcid.org/0000-0002-9928-1943
  • А.Р. Луцька Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна https://orcid.org/0009-0004-6494-741X
  • О.С. Сокол Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна https://orcid.org/0009-0007-9590-7148

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.21.410-419

Ключові слова:

інноваційний маркетинг, цифрові технології, персоналізація, штучний інтелект, сталий розвиток, сучасні тренди, маркетингові стратегії

Анотація

Метою статті є вивчення актуальних трендів та стратегій в інноваційному маркетингу, аналіз їх впливу на ефективність розвитку малого та середнього бізнесу та конкурентоспроможність на ринку. Стаття також має на меті дослідження інноваційних підходів до взаємодії з клієнтами, застосування технологій та методів у маркетингових кампаніях, а також визначення ключових напрямків розвитку маркетингових стратегій в умовах нових швидких змін на ринку.  У статті досліджено сучасні тренди та стратегії в інноваційному маркетингу, що формують нові підходи до залучення споживачів і створення конкурентних переваг у динамічному ринковому середовищі. Особливу увагу приділено впливу цифрових технологій, персоналізації клієнтського досвіду, використанню штучного інтелекту та аналізу великих даних у процесах ухвалення маркетингових рішень. Розглянуто концепції сталого розвитку та соціальної відповідальності як ключових елементів сучасних маркетингових стратегій. Автори аналізують успішні кейси впровадження інноваційних підходів у маркетингову діяльність, окреслюючи перспективи подальшої трансформації галузі. Доведено, що інтеграція штучного інтелекту, автоматизації та великих даних дозволяє оптимізувати маркетингові процеси, покращити прогнози поведінки споживачів і підвищити ефективність комунікацій.  В свою чергу, інноваційні стратегії допомагають будувати позитивний імідж бренду, підкреслюючи його соціальну відповідальність та залученість до сталого розвитку. Акцентовано увагу, що тренди та стратегії в інноваційному маркетингу стають ключовими інструментами для розвитку бізнесу, підвищення його гнучкості та забезпечення довгострокового успіху в умовах сучасної економіки.

Теоретична цінність дослідження полягає в узагальненні та систематизації сучасних трендів і стратегій інноваційного маркетингу. Практична цінність дослідження полягає у визначенні прикладних інструментів і технологій, які можуть бути використані підприємствами для адаптації до змін ринку, персоналізації взаємодії зі споживачами, підвищення лояльності клієнтів, а також впровадження інноваційних стратегій, орієнтованих на сталість, соціальну відповідальність та ефективне управління маркетинговими процесами.

Біографії авторів

О.М. Свінцов , Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна

доктор економічних наук, професор,
професор кафедри математики та економіки

Я.С. Лапчук , Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент
кафедри математики та економіки

А.Р. Луцька , Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна

здобувач другого(магістерського) рівня вищої
освіти спеціальності 073 «Менеджмент»

О.С. Сокол, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, кафедра математики та економіки, вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, 82100, Україна

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти
спеціальності 073 «Менеджмент»

Посилання

Galaz, L.V., Lesik, V.I., Kovtun, I.I., and V.Yu. Bytyak. "Innovative growth strategies for small and medium -sized businesses." Investments: practice and experience, no. 22, 2024, pp. 136 - 143

Yudina, O., Zinchenko, H., Zhydyk, A., and Y.Tovt. "Innovative Development of Small and Medium Enterprises." Modeling the Development of the Economic Systems, vol. 3, 2024, pp. 46–49.

Malynovska, Y. B., Oryshchyn, N. R., Parashchyn, O. R., and Ya. M. Khom'yak. "Modeling Innovation and Investment Strategies for Enterprise Activity." Investment: Practice and Experience, vol. 22, 2023, pp. 112– 117.

Bilozubenko, V.S. ”Innovative activity and national innovation system.” Trade and market of Ukraine. Investment and innovation activity of the enterprise, vol. 2, issue 28, 2009, pp. 332–340.

Ilyashenko, N.S. Organizational and economic principles of innovative marketing of industrial enterprises: monograph. Publishing house of SumDU, 2011.

Golysheva, E. O. “Innovative marketing tools for increasing the competitiveness of agricultural enterprises”. Economy and society, issue 32, 2021, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-76.

Kurbatska, L. M., Samilyk, T. M., and T. I. Shutko. "Modern forms of business process organization: analytics and efficiency assessment." Economy and State, no.7, 2021, pр. 57–61

Nosan N,S. “Innovative marketing strategies of a modern Ukrainian enterprise”. Economy and society, issue 59, 2024.

Kvasni, L. G., and O. Ya. Shcherban. “Formation of innovations in tourism.” Problems of formation and development of innovative infrastructure, 2015, pp. 484–485.

Kvasniy, L.G., and N.V. Antonenko. “Peculiarities of the marketing strategy of tourism business enterprises in territorial communities of the Carpathian region under martial law“. Proceedings of the IV International Scientific and Practical Conference “Development of Territorial Communities: Legal, Economic and Social Aspects” (Mykolaiv, December 9, 2024). Mykolaiv, 2024, pр. 196-199

Sergienko, O. “New marketing technologies for product promotion.” Bulletin of Sumy National Agrarian University, no. 1 (87), 2021, pp. 29–34, https://doi.org/10.32845/bsnau.2021.1.5

Popko, O., and V. Filatov. “Personalization in modern marketing and its impact on customer loyalty.” Economy and Society, no. 58, 2023, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-10

Shulzhik,Yu.O., and M.M. Danylyuk. ”The impact of innovations in software on business efficiency”. Materials of the II International Scientific and Practical Conference "Management and Marketing as Factors of Business Development", (April 17-19, 2024). Kyiv, 2024.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-16

Як цитувати

Свінцов , О., Лапчук , Я., Луцька , А., & Сокол, О. (2025). ТРЕНДИ ТА СТРАТЕГІЇ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(21), 410–419. https://doi.org/10.15330/apred.2.21.410-419

Номер

Розділ

Дослідження розвитку вітчизняного підприємництва