Соціальна мережа тікток – ефективна платформа для підготовки підлітків до національного мультипредметного тесту (НМТ)

Автор(и)

  • Олександра Ковальова Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-2725-5356

DOI:

https://doi.org/10.15330/clid.1.1.109-120

Ключові слова:

соціальні мережі, тікток-навчання, НМТ, національний мультипредметний тест, підготовка до НМТ, навчання підлітків, інновації в освіті, ефективність навчання, підлітки

Анотація

Стаття досліджує потенціал використання соціальної мережі тікток як середовища для передачі знань та підготовки до Національного мультипредметного тесту (НМТ) для учнів старших класів. Аналіз кейсів з тікток підтверджує, що короткі відеоролики з матеріалами за програмою НМТ з української мови, математики, історії та інших предметів користуються високим попитом серед підлітків. Це підтверджується високою залученістю аналізованого відеоконтенту - кількістю переглядів, вподобайок, коментарів та поширень. Використання навчального контенту з підготовки до НМТ на тікток може сприяти більш ефективній підготовці учнів. Особливо це можливо завдяки застосуванню педагогами креативних методів, таких як гейміфікація навчального процесу, використання аудіовізуальних елементів з підліткової культури та інтерактивних форм подачі матеріалу. Ці методи сприяють кращому запам'ятовуванню інформації, підвищують зацікавленість підлітків у навчанні та роблять процес підготовки більш привабливим.

Дослідження також детермінує і контентні уподобання підлітків:  вони отримують новини через телеграм-канали, дивляться відео про військову техніку та зброю на ютуб, а для пізнавального контенту та розваг використовують тікток. Щодо відпочинку, підлітки шукають огляди відеоігор на ютуб, оскільки на самостійну гру залишається мало часу. Розважальний контент підлітки переважно знаходять на тікток. Використання тікток-контенту та підходів до навчання, запозичених з цієї платформи, може також допомогти знизити рівень стресу серед абітурієнтів. Застосування коротких відеоуроків дозволяє учням отримувати знання в зручній і доступній формі, що робить підготовку до НМТ не лише менш стресовою, але й більш ефективною та цікавою для сучасних підлітків.

Таким чином, соціальні мережі можуть стати потужним інструментом у системі освіти, якщо використовувати їх потенціал для створення інтерактивного та мотивуючого навчального контенту. 

Посилання

Bychko H., Vakulenko T., Lisova T., Mazorchuk M., Tereshchenko V., Rakov S., Horokh V. ta in. (2023). PISA-2022: osnovni rezultaty ta vysnovky. Shcho znaiut i vmiiut ukrainskoi 15-richni pidlitky [PISA-2022: main results and conclusions. What Ukrainian 15-year-olds know and can do]. V. Tereshchenka & I. Klymenko (Eds). Ukrainian center for educational quality assessment. https://osvita.ua/doc/files/news/907/90712/PISA-2022_Nacionalnij_zvit_korotkij.pdf [in Ukrainian].

Breza I. (2023). Uroky v YouTube, Instagram ta Telegram: yak vchyteli zatsikavliuiut ditei navchanniam cherez sotsialni merezhi [Lessons on YouTube, Instagram and Telegram: How teachers engage children in learning through social media]. New Ukrainian school. https://nus.org.ua/articles/uroky-v-youtube-instagram-ta-telegram-yak-vchyteli-zatsikavlyuyut-ditej-navchannyam-cherez-sotsialni-merezhi/ [in Ukrainian].

Vseosvita. (2021). Chelendzh u TikTok: idei, yak motyvuvaty shkoliariv do navchannia [Challenge in TikTok: ideas on how to motivate schoolchildren to study]. Vseosvita. https://vseosvita.ua/c/pedagogy/post/45525 [in Ukrainian].

Dibrova, O. (2023). Features of communication of teenagers in social networks. Scientific innovations and advanced technologies, (12) 26, 572 – 583. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-12(26)-572-583 [in Ukrainian].

Klub Dobrodiiv. (2023). Vseukrainske sotsiolohichne doslidzhennia “Pidlitky ta yikhnie zhyttia pid chas viiny. Nastroi, tsinnosti, maibutnie” [All-Ukrainian sociological study “Teenagers and their life during the war. Moods, values, future”]. Klub Dobrodiiv. https://dobrodiy.club/projects/research/ [in Ukrainian].

Limachko, V. (2022). Sotsialni merezhi: vyklyk dlia suchasnoho uchytelia chy metod efektyvnoho navchannia (na prykladi zastosuvannia na urokakh heohrafii) [Social networks: a challenge for a modern teacher or a method of effective teaching (on the example of application in geography lessons)]. Na urok. https://naurok.com.ua/socialni-merezhi-viklik-dlya-suchasnogo-uchitelya-chi-metod-efektivnogo-navchannya-na-prikladi-zastosuvannya-na-urokah-geografi-290407.html [in Ukrainian].

Osvitoriia. (2023a). Sotsmerezhi i dity: perevahy, ryzyky ta yak zalyshatysia v bezpetsi [Social media and children: benefits, risks and how to stay safe]. Osvitoriia. https://osvitoria.media/opinions/sotsmerezhi-ta-dity-perevagy-ryzyky-ta-yak-zalyshatysya-v-bezpetsi/ [in Ukrainian].

Osvitoriia. (2023b). Shcho bilshe chasu v sotsmerezhakh, to bilshyi ryzyk depresii u pidlitkiv: rezultaty doslidzhennia [The more time spent on social networks, the greater the risk of depression in adolescents: study results]. Osvitoriia. https://osvitoria.media/opinions/shho-bilshe-chasu-v-sotsmerezhah-to-bilshyj-ryzyk-depresiyi-u-pidlitkiv-rezultaty-doslidzhennya/ [in Ukrainian].

Sheptur, H. (2021). “Perevernutyi klass”: perevahy ta skladnoshchi realizatsii [“Inverted classroom”: advantages and difficulties of implementation]. Na urok. https://naurok.com.ua/stattya-perevernutiy-klass-perevagi-ta-skladnoschi-realizaci-225491.html [in Ukrainian].

Shkilne zhyttia. (2020). Onlain-navchannia: Yak zastosovuvaty TikTok u shkoli? Shkilne zhyttia [Online learning: How to use TikTok in school?]. Shkilne zhyttia [School life]. https://www.schoollife.org.ua/onlajn-navchannya-yak-zastosovuvaty-tiktok-u-shkoli/ [in Ukrainian].

Shmyha, Yu., & Kovalova, O. (2024). Chytatski zvychky pidlitkiv u sotsialnykh merezhakh: rezultaty opytuvannia [Reading habits of teenagers in social networks: survey results]. Scientific Collection “InterConf+”, 44 (197), 242 – 250. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.04.2024.024 [in Ukrainian].

MediaSapiens. (2016). Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [Concept of implementation of media education in Ukraine (new edition)]. MediaSapiens. https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/ [in Ukrainian].

Rro Idei. (2023). Nove doslidzhennia pokazuie, shcho YouTube ocholiuie naikrashchi sotsmerezhi sered pidlitkiv u 2024 [A new study shows that YouTube leads the best social networks among teenagers in 2024]. Rro Idei. https://www.proidei.com/youtube-teens-1312/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-30

Як цитувати

Ковальова, О. (2024). Соціальна мережа тікток – ефективна платформа для підготовки підлітків до національного мультипредметного тесту (НМТ). Дитяча література: інтердисциплінарний дискурс , 1(1), 109–120. https://doi.org/10.15330/clid.1.1.109-120