ЗРОСТАЮЧА ОСОБИСТІСТЬ ЯК СУБ’ЄКТ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ

Автор(и)

  • Іван Бех доктор психологічних наук, дійсний член НАПН України, директор Інституту проблем виховання НАПН України (м. Київ, Україна)

Ключові слова:

дух, духовність, етична свідомість, етична рефлексія, Я-система, Я-центроване розвивальне виховання

Анотація

У статті розкривається динаміка категорії «дух» у контексті проблем виховання зростаючої особистості. У цьому плані методика має справу з конструктами «духовність» і «Я-духовне». Наголошується, що кінцевою метою виховного процесу повинна бути духовно розвинена особистість. Кожен вихованець мусить стати суб’єктом власної духовної «Я-системи», використовуючи її в регуляції своєї поведінки, діяльності, спілкування. Досягти цю кінцеву мету можливо в організованому Я-центрованому розвивальному вихованні, яке ґрунтується на етичній свідомості та етичній рефлексії. Аналізуються дві суб’єкт-суб’єктні відносини, які необхідно рівною мірою утверджувати в процесі сходження підростаючої особистості до духовних цінностей. Пропонуються психологічні засоби підвищення стійкості духовної Я-системи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Як цитувати

Бех, І. . (2018). ЗРОСТАЮЧА ОСОБИСТІСТЬ ЯК СУБ’ЄКТ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ. Гірська школа Українських Карпат, (18), 5–9. вилучено із https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/4337

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ В