ЕФЕКТИВНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Тетяна Близнюк кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Тетяна Качак доктор філологічних наук, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

Анотація

Соціокультурна компетентність сприяє загальнокультурному розвитку молодших школярів, їх соціалізації та взаємодії з оточуючими. У статті розкрито сутність та структурно компоненти соціокультурної компетентності молодших школярів. Зазначено, що соціокультурна компетентність необхідна для розвитку в дитини світогляду, самосприйняття як представника певної нації, носія культури; самоусвідомлення як члена суспільства і громадянина своєї країни, відповідального за її майбутнє. Проаналізовано засоби формування соціокультурної компетентності молодших школярів на уроках мовно-літературного циклу. Зокрема обґрунтовано ефективність та доцільність використання з цією метою інтегрованих уроків, рольових ігор у початковій школі. Дослідниками підкреслено важливість міжкультурної взаємодії, що реалізується у процесі навчальних ігор, інсценування та драматизації, а також ефективність роботи з автентичними текстами на уроці іноземної мови. Розглянуто репродуктивні, конструктивно- творчі завдання на основі прочитаних текстів соціокультурної тематики. Схарактеризовано специфіку використання цифрових інструментів як засобів формування соціокультурної компетентності учнів у сучасному навчальному просторі (інструменти для створення та перегляду відеороликів, мультимедійних презентацій, слайд-шоу, дидактичного та навчального контенту, пошукові системи, Google-форми, сервіси для запровадження дистанційного та змішаного навчання, тестування тощо).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-26

Як цитувати

Близнюк, Т. ., & Качак, Т. . (2021). ЕФЕКТИВНІ ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Гірська школа Українських Карпат, (25), 48–52. вилучено із https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5798

Номер

Розділ

СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ПРОСТІР РЕГІОНУ УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають