ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВИКЛАДАЧІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ B БАГАТОГАЛУЗЕВИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ФІЛОСОФСЬКИЙ ВИМІР

Автор(и)

  • Наталія Мукан доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти, Національний університет «Львівська політехніка» (м. Львів, Україна)
  • Федір Загура кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, завідувач кафедри атлетичних видів спорту, Львівський державний університет фізичної культури і спорту імені Івана Боберського (м. Львів, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.37-41

Ключові слова:

викладачі фізичного виховання, багатогалузевий заклад вищої освіти, професійний розвиток, філософський вимір, прогресивізм, екзистенціалізм, конструктивізм, конективізм

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблеми професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти в контексті філософії. Метою статті є виокремлення специфіки професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти у філософському вимірі. Для досягнення мети дослідження використано теоретичні методи дослідження: аналіз та синтез; узагальнення та систематизація. Професійний розвиток фахівців розглядається з позицій прогресивізму, екзистенціалізму, конструктивізму, конективізму. Відповідно до прогресивізму професійний розвиток викладачів фізичного виховання розглядається крізь призму індивідуальних здібностей та їх розвитку в процесі активного конструювання знань у практико-орієнтованому академічному середовищі закладу вищої освіти. У контексті екзистенціалізму проаналізовано професійний розвиток викладачів фізичного виховання як інструмент розвитку особистості. Ідеї конструктивізму екстраполюються на професійний розвиток, оскільки останній надає можливості для активної побудови системи знань, заснованої на вивченні особливостей професійної сфери, виявленні закономірностей її розвитку, організації та функціонування. Відповідно до когнітивізму, професійний розвиток – це складний процес, який вимагає когнітивної та емоційної участі в індивідуальному та колективному форматі, здатності та бажання з’ясувати власне місце з точки зору переконань та принципів, а також ознайомлення і впровадження інновацій на практиці. З точки зору конективізму розглянуто професійний розвиток викладачів фізичного виховання як можливості для здобуття інформації, її обробки, виокремлення найважливіших елементів, усвідомлення зв’язків між різними джерелами та змістом інформації задля їхнього подальшого використання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Мукан, Н., & Загура, Ф. (2022). ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВИКЛАДАЧІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ B БАГАТОГАЛУЗЕВИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ФІЛОСОФСЬКИЙ ВИМІР. Гірська школа Українських Карпат, (27), 37–41. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.37-41

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ