СПЕЦИФІКА УПРАВЛІННЯ МЕДИЧНОЮ ОСВІТОЮ В США
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.47-51Ключові слова:
управління, медична освіта, США, децентралізованість, Конституція США, Департамент освіти США, акредитаціяАнотація
Обґрунтовано необхідність вивчення досвіду США з питань управління вищою освітою, що зумовлено наявністю певних суперечностей і труднощів у ході реформування вищої освіти в Україні. Дослідження є своєчасним тому, що в США в галузі управління медичною освітою протягом десятиріч розробляється і реалізується ідея орієнтації всіх ланок освіти на людину та її потреби. Для досягнення мети, яка полягала у виявленні основних закономірностей, особливостей та провідних тенденцій управління медичною освітою в США, використано елементи загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація) та історико-педагогічних (логіко-системний, хронологічно-структурний) методів. Установлено, що до федеральних органів управління вищою освітою в США належать Департамент освіти США з підпорядкованими йому відомствами та комісіями та Рада з акредитації вищої освіти з відповідними підзвітними їй органами на рівні окремих штатів. У межах управління закладами вищої освіти медичного профілю важливу роль відіграють організації, які підпорядковуються Департаменту освіти США й беруть участь у створенні, упровадженні та оновленні стандартів медичної освіти. Доведено, що до найбільш важливих рис управління вищою, зокрема медичною, освітою США належать децентралізованість. Будучи закріпленою юридично Десятою поправкою до Конституції США та Конституціями штатів, вона передбачає автономію навчальних закладів, можливість самостійно визначати основні характеристики освітнього процесу, зокрема, методи і технології викладання, структуру кадрового потенціалу, джерела фінансування, контингент студентів, самостійно обирати засоби забезпечення якості освітнього процесу.