ІНКЛЮЗИВНЕ ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

  • Оксана Блавт докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (м.Львів, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.78-83

Ключові слова:

фізичне виховання, студент з особливими освітніми потребами, заклад вищої освіти, адаптація, освітнє середовище

Анотація

У статті розглянуто питання ролі фізичного виховання в превенції незадовільного пристосування до процесу навчання у закладі вищої освіти. Мета дослідження – виявлення можливості дисципліни «Фізичне виховання» у формуванні адаптації до освітнього середовища закладу вищої освіти (ЗВО) у студентів з особливими освітніми потребами (ООП). В основу дослідження покладено використання комплексу загальнонаукових теоретичних методів: аналіз, синтез, систематизацію, узагальнення. Установлено, що інклюзивне фізичне виховання забезпечує спеціальну організацію освітнього середовища у ЗВО, спрямованого на упередження наявних негативних тенденцій у стані здоров’ї студентів з ООП, зумовленим процесом адаптації, що передбачає технологію й організацію діагностичних та оздоровчих засобів. Систематизовано основні функції інклюзивного фізичного виховання, реалізація яких забезпечить превенцію незадовільного пристосування до процесу навчання у ЗВО у студентів з ООП: організаційно-методична; профілактиктична, просвітницька, корекційна, освітньо-консультативна розвивальна. З-поміж основних форм фізичного вдосконалення необхідне використання, поряд із основними заняттями із фізичного виховання, інтегровані малі форми. Успішність адаптаційного процесу до освітнього середовища ЗВО у студентів з ООП у процесі фізичного виховання зумовлюється раціональною організацією методичного супроводу, спрямованого на зміцнення індивідуального здоров’я учасників педагогічного процесу, з урахуванням індивідуальних особливостей адаптації до фізичних навантажень, окрім поетапного застосування методик комплексної оцінки та контролю. Розширено ідеї застосування засобів інклюзивного фізичного виховання як інструмента формування адаптації студентів з ООП до освітнього середовища ЗВО. Останнє передбачає ефективну організацію фізичного виховання студентів з ООП задля потреби виховання в них відповідального ставлення до власного здоров'я, формування навичок здорового способу життя; знань і навичок фізичної культури; забезпечення повноцінного фізичного розвитку; фізичного, духовного та психічного загартування; формування потреби у безпечній поведінці, протидії та запобігання негативним звичкам; профілактики захворювань; створення умов для активного відпочинку за умов навчання у закладі вищої освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-01

Як цитувати

Блавт, О. (2022). ІНКЛЮЗИВНЕ ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ. Гірська школа Українських Карпат, (27), 78–83. https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.78-83

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають