ФОРМУВАННЯ НАУКОВОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДОГО ДОСЛІДНИКА- МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ВАЖЛИВОЇ УМОВИ ЙОГО МЕТОДИЧНОЇ ЗРІЛОСТІ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.49-53Ключові слова:
наукове мислення, майбутній учитель англійської мови, методична зрілість, педагогічна майстерність, професійна підготовка. концепція професіоналізму вчителя, практичні стратегії, методологічні підходи.Анотація
Стаття присвячена проблемі формування наукового мислення молодого дослідника-майбутнього вчителя англійської мови як важливої умови його методичної зрілості та педагогічної майстерності. За сучасних умов глобалізації та інтеграції України до європейського освітнього простору зростає роль іноземної мови як засобу міжкультурної комунікації. Відповідно підвищуються вимоги до професійної підготовки майбутнього вчителя англійської мови. Однією з ключових компетенцій, що забезпечує його методичну зрілість і педагогічну майстерність, є наукове мислення. Воно дає змогу не лише ефективно засвоювати чинні методики, а й самостійно аналізувати педагогічні ситуації, розробляти інноваційні підходи й адаптувати навчальний матеріал до потреб учнів. Однак у підготовці майбутніх педагогів часто недостатньо уваги приділяється формуванню саме дослідницьких навичок, що ускладнює їхній професійний розвиток у динамічному освітньому середовищі. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці методичних засад формування наукового мислення в майбутніх учителів англійської мови. Методи дослідження включали теоретичний аналіз науково-методичної літератури з педагогіки, психології та методики викладання іноземних мов, систематизацію та узагальнення даних. Результати дослідження показують, що систематична робота з розвитку наукового мислення майбутніх педагогів-філологів, зокрема через залучення до проєктної діяльності та науково-дослідних семінарів, сприяє значному підвищенню їхньої професійної компетенції, здатності до самоаналізу та інноваційної педагогічної діяльності. Це є важливою передумовою їхньої методичної зрілості та педагогічної майстерності. Hаукове мислення є фундаментальною основою для постійного професійного зростання вчителя.
