ЛОГІСТИКА ОСВІТНІХ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ЦИФРОВІ РІШЕННЯ

Автор(и)

  • Любов ПЕТУХОВА доктор педагогічних наук, професор, в.о. декана педагогічного факультету, професор кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Наталія ВОРОПАЙ кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Анастасія ВОЛЯНЮК викладач кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти, Херсонський державний університет (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.58-64

Ключові слова:

логістика освіти, цифровізація, дистанційне навчання, воєнний стан, освітні бізнес-процеси, цифрові платформи, управління освітою, адаптивні моделі навчання, кризова ситуація.

Анотація

Воєнний стан, який триває в Україні з 2022 року, поставив перед закладами вищої освіти нові виклики, пов’язані з потребою забезпечення безперервності освітнього процесу, адаптації до змін та інтеграції цифрових рішень. Стаття присвячена аналізу цифрових рішень, що застосовуються в логістиці освітніх бізнес-процесів закладів вищої освіти України в умовах воєнного стану на прикладі Херсонського державного університету. Метою дослідження є аналітика цифрових рішень логістики освітніх бізнес-процесів, їхньої організації, адаптації та ефективного функціонування у закладах вищої освіти України за умов воєнного стану. Особлива увага приділяється визначенню ключових цифрових інструментів, що сприяли збереженню якості освіти та підтримці академічної спільноти у кризових умовах. У статті розглядаються особливості освітнього процесу в релокованому закладі вищої освіти під час повномасштабної війни, зокрема, визначаються ефективні канали комунікації та зворотного зв’язку, а також роль цифрових платформ для освітнього процесу в умовах війни. Методологія дослідження включає аналіз наукових джерел та публікацій, присвячених цифровій трансформації освіти, історичний огляд досвіду Херсонського державного університету в період 2022- 2024 років, моніторинг цифрових платформ та їхнього впливу на організацію освітнього процесу, аналіз адаптаційних стратегій закладів вищої освіти у кризових умовах, а також вивчення впливу цифрових технологій на якість навчання та психічне здоров’я здобувачів вищої освіти. Результати дослідження показують, що в умовах воєнного стану цифрові рішення стали ключовим чинником для забезпечення безперервності та якості освітнього процесу. Херсонський державний університет успішно адаптувався до нових викликів, використовуючи платформи дистанційного навчання, відеоконференції, електронні журнали та інші цифрові інструменти. Важливу роль відіграли ефективні канали комунікації та зворотного зв’язку, а також психологічна підтримка учасників освітнього процесу. Стаття показує, що цифровізація освітніх бізнес-процесів у воєнний час не лише забезпечує технічну підтримку, але й сприяє створенню стійкого та адаптивного освітнього середовища. Досвід Херсонського державного університету може бути корисним для інших закладів вищої освіти, які стикаються з подібними викликами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-29

Як цитувати

ПЕТУХОВА, Л., ВОРОПАЙ, Н., & ВОЛЯНЮК, А. (2025). ЛОГІСТИКА ОСВІТНІХ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ЦИФРОВІ РІШЕННЯ. Гірська школа Українських Карпат, (32), 58–64. https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.58-64

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ