НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: ПЕДАГОГІЧНІ ТРАДИЦІЇ ТА СУЧАСНІ ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.82-85Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, національна еліта, українська інтелігенція, національна ідентичність, український виховний ідеал, національна свідомість, менталітет, громадянська позиція, молоде покоління, студентська молодь.Анотація
У статті проаналізовано нормативно-правові та теоретико-методологічні засади розвитку національно- патріотичного виховання молоді в умовах сучасності, здійснено узагальнення витоків української педагогічної думки, підходів чільних представників української національної еліти ХІХ – початку ХХ століття до визначення сутності і ролі національно-патріотичного виховання молодого покоління. Розкрито розвиток поглядів репрезентантів української педагогічної думки на формування українського виховного ідеалу, визначення завдань, принципів і засобів національно- патріотичного виховання. Акцентовано увагу на важливості принципу народності виховання у формуванні особистості. Актуалізовано значущість творчого доробку видатних українських педагогів, громадських та освітніх діячів для утвердження національних та загальнолюдських духовних цінностей, формування громадянської свідомості молодого покоління в умовах сучасних викликів і ризиків. Підкреслено роль викладачів, як провідників і моральних авторитетів для студентської молоді, які своїм особистим прикладом мають засвідчувати власну громадянську позицію, прагнення до збереження національної ідентичності та активної участі в перебігу суспільних процесів. Розкрито можливості впровадження інноваційних освітніх технологій у процесі національно-патріотичного виховання студентської молоді; окреслено основні напрями використання інновацій для формуванням національної свідомої особистості здобувача вищої освіти. Запропоновано низку рекомендацій, спрямованих на активізацію процесу національно-патріотичного виховання студентської молоді в умовах сучасних викликів.
