ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕТНОПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ У РОБОТІ З ВІДНОВЛЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ПОТЕНЦІАЛУ МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ В УМОВАХ ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2025.32.86-91Ключові слова:
соціальна робота, ментальне здоров’я, етнопедагогічні засоби, резильєнтність, діти, молодь, війна.Анотація
У статті здійснено аналіз теорії та практики використання етнопедагогічних засобів у соціальній роботі з відновлення та зміцнення потенціалу ментального здоров’я дітей та молоді в умовах війни, а також підвищення ефективності підготовки фахівців, які здійснюють відповідну роботу. Метою статті було визначення особливостей підготовки фахівців соціальної сфери до використання етнопедагогічних засобів у роботі з молоддю з формування основ ментального здоров’я в умовах війни в Україні. Наукова новизна полягає у визначенні можливостей відновлення та зміцнення потенціалу ментального здоров’я дітей та молоді в умовах війни шляхом використання етнопедагогічних засобів, які сприяють формуванню української етнічної ідентичності, патріотизму, а також можливостей підготовки фахівців соціальної сфери до підвищення потенціалу резильєнтності у молодіжному просторі, що забезпечить подолання впливу негативних наслідків війни та впровадження стратегій сталого розвитку у майбутньому. Висновки дослідження: висвітлено особливості підготовки до роботи фахівців соціальної сфери, що працюють з дітьми та молоддю з питань зміцнення та відновлення потенціалу їхнього ментального здоров’я етнопедагогічними засобами в умовах війни, наведено методичне забезпечення, яке можна використовувати фахівцям соціальної сфери у професійній діяльності з дітьми та молоддю, а також для підготовки фахівців до збереження та зміцнення ментального здоров’я дітей та молоді в умовах війни. Доведено, що використання етнопедагогічних засобів у роботі фахівців, що працюють в умовах різних підтримуючих дітей та молодь осередків (закладів освіти, соціальних служб, інформаційно- ресурсних центрів) в умовах війни дозволяє підвищити показники їхнього ментального здоров’я, а також зміцнити методичний потенціал надавачів соціальних послуг у місцевій територіальній громаді.
